Het Grote 'Wat Is Dit Waard?' Topic

Gestart door Anserini, sep 16, 2011, 14:25

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

FoREVer

Paiste Rude 16" Crash/ride
Paiste Alpha 14"Medium Crash
Stagg SH  14" Hihat
Paiste 202 20" Ride

Ik wil namelijk graag een wat lichtere bekkenset evt. zijn de ride en hihat prima
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Animal baars


20": €25 (?) Ken die serie niet, moet het niet 201 zijn? of 2002? Of 302? Scheelt nogal in prijs en ook op de paiste site kan ik de 202 bekkenserie niet vinden.
14": €50 lijkt me wel netjes
16": €100-125 maar dat zou een gek ervoor moeten geven. Zijn niet echt veelzijdige bekkens.


Dat lijstje zou je gewoon aan kunnen houden, voor de Stagg hihat een euro of 50 tot 75 denk ik. Kost nieuw €154 (bij Peter Verspuy) zag ik.

Rick

Wat is een Ayotte Keplinger 13x6 snare waard? Ik heb er een aangeboden gekregen. Zodra ik foto's heb zal ik ze posten.

Black Page

Ha Rick

Ik ben jaloers.  :)

Trieste is dat Ayotte zo goed als ter ziele is.  Maar ik las op hun FB pagina dat ze een doorstart proberen te maken. Ik denk dat het handig is om te weten om wat voor een Ayotte het gaat.

Even wat zitten googlen, waarschijnlijk heb je dat ook gedaan. Helaas is relatief weinig nog over te vinden.

http://www.tweedehands.nl/muziek/muziekinstrumenten/drumstellen/ayotte-custom-snaredrum-13x5-5-106604147.html

http://www.drumstation-maintal.de/ayotte-custom-wood-hoop-snaredrum-piano-black-2244-p-3751.html

Ik denk voor een gemiddelde 13 / 14 " Ayotte snare 400 - 500 gevraagd kan worden. Dan zit ik zelfs aan de lage kant. Ben benieuwd naar de pics,

grt

ps Dick Visser music sales was de oorspronkelijke importeur, maar heeft ook niets staan op zijn website.

Rick

Het schijnt onder de stalen snares een soort heilige graal te zijn. Een aantal soundgarden albums zijn op een Keplinger ingespeeld ook, zie ik, na wat snel research.


Dit zijn de foto's die gestuurd zijn. Zaterdag krijg ik wat betere kwaliteit foto's:





Robert-Jan

Ze worden/werden inderdaad best veel als " favouriete" snare genoemd op het net.
Hou er rekening mee dat het wel een specifieke snare is. Keplinger maakt dikke stalen snares, die behoorlijk wat wegen, zo ook de ayotte versies.
Ze zijn vrij droog en snoeihard.
Qua waarde..sja het is wel zo dat de laatste tijd de prijzen voor de bijzondere snares behoorlijk naar beneden zijn gedoken. Je ziet ze voor $900,- staan maar vragen en krijgen zijn twee verschillende dingen.
Als je m onder de €500 kan krijgen dan heb je een leuke deal, maar bedenk wel..als ie niet bevalt is het nou ook weer niet een snare die je zo makkelijk weer kwijt bent denk ik in deze tijden van..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Rick


Ze worden/werden inderdaad best veel als " favouriete" snare genoemd op het net.
Hou er rekening mee dat het wel een specifieke snare is. Keplinger maakt dikke stalen snares, die behoorlijk wat wegen, zo ook de ayotte versies.
Ze zijn vrij droog en snoeihard.
Qua waarde..sja het is wel zo dat de laatste tijd de prijzen voor de bijzondere snares behoorlijk naar beneden zijn gedoken. Je ziet ze voor $900,- staan maar vragen en krijgen zijn twee verschillende dingen.
Als je m onder de €500 kan krijgen dan heb je een leuke deal, maar bedenk wel..als ie niet bevalt is het nou ook weer niet een snare die je zo makkelijk weer kwijt bent denk ik in deze tijden van..


Ik kan er zekere pedalen op inruilen, dus in princiepe kost het me geen direct geld :)

Robert-Jan

Ah zo..dat lijkt me geen slechte deal dan ..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jelle

Kan iemand mij vertellen wat een redelijk prijs is voor een Johan VDS 16" perforated crash?
Ik had zelf iets van 150,- in gedachten.

https://www.dropbox.com/sh/65sh3snqvc1hunf/9UnFwWZn5M/IMG_2756.JPG

Paul

Ligt er denk ik aan waar je 'm wilt verkopen, in Nederland of in Finland (daar woon je toch nog steeds?).
In Nederland en België kent een deel van de drummers Johan en weten ze wat voor werk hij leverde. 100-150 euro lijkt me dan wel te doen.

Jelle

In Finland is kennen cq. kenden de bekkenliefhebbers hem ook wel. Ik heb iig een gegadigde gevonden die al meerdere bekkens van hem heeft. Heerlijk bekken dit trouwens, komt niet vaak voor dat ik iets met "pijn in m'n hart" verkoop maar dat is nu wel een beetje het geval. Maar goed, ik ga nu rigoureus voor een basic set dus alle "overbodige meuk" gaat in de verkoop.  :)

Jelle

Verkocht, 150 voor gevangen.  :)

Paul

Netjes! Scheelt natuurlijk als de koper al meerdere bekkens van hem heeft, dan weet hij dat ze goed zijn.

Nijlpaard

Sabian HH 14" Bright Hihats.

Staat een.paar te koop op MP voor 180 euro. Is dat een beetje redelijke prijs ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Rick


Sabian HH 14" Bright Hihats.

Staat een.paar te koop op MP voor 180 euro. Is dat een beetje redelijke prijs ?


Ja hoor. Best netjes lijkt mij.

NathanR

Ik kan deze hihat voor weinig overkopen mits het wat is..
Volgens de verkoper is het een 13'' hihat van Meinl, maar kan iemand mij een serie geven?
De foto's zijn niet heel duidelijk, maar misschien herkent iemand iets.



tRow

Oude meinl series zijn niks waard

NathanR

Super, bedankt!
Kan ik die overslaan :p

stick tight

Een blauwe Ludwig acryl kit maten 22x14 kick, 12 en 13 toms en 20(!!!) floortom.

Serie nummer op de badge: 1302383



Iemand?

Vandaag gevonden tijdens het opruimen van de zolder, set is zeker 10 jaar niet gebruikt en heeft opgeslagen gestaan in een hok. Ik heb de eigenaar weten te traceren, die komt komende week langs om de kit op te halen. Als ik het kan betalen wil ik hem een bod doen..

Wat ik ook nog vond:

paiste 2002 black label china, 20'' met zelf rivets geboord.
Paiste sound formula 16'' crash
paiste 2002 red label 16'' crash
paiste 16'' flat ride

Pearl freefloater brass snare (verschrikkelijke staat, veel pitting en corrosie)

Paul

#444
dec 04, 2012, 17:00 Last Edit: dec 04, 2012, 17:01 by Paul
7-cijferige Blue Olive Badge, beginnend met 130. Dat is 1978/79. (http://www.ludwig-drums.com/features/hoamld/serialnumbers.php)
"Normale" configuraties gaan op eBay.com voor 1000-2500 USD. Zonder snare zou ik zeggen 7 à 800 euro op de Nederlandse markt? De floortom is een zeldzame maar rare maat, ik kan niet echt vinden wat die waard is.

stick tight

Ik kan er waarschijnlijk een 70's supraphonic bij krijgen.

Eerst even afwachten of de huidige eigenaar er vanaf wil. De kit staat nu ruim 4 jaar bij ons opgeslagen en naar verluid is de eigenaar niet mee actief als muzikant.

Ik hou julllie op de hoogte.

tRow

Als je nog wou vragen hoeveel die waard is; 300-450 euro. hangt af van staat e.d.


Zon acryl setje is inderdaad zo'n 800 euro waard. Heb vorig jaar nog zo'n vintage sonor acryl setje verkocht voor 800 euro. Door die gekke maat kan het alleen wel wat lang duren als je hem kwijt zou willen.


drumlarsos

Heren, vinyl-liefhebbers,

Wellicht niet helemaal drum-gerelateerd, maar we zijn natuurlijk allemaal muziek-liefhebbers...
Ik ben niet echt thuis in de Vinyl-wereld, maar nu ik een platenspeler heb gekregen, wil ik een partij van circa 70 jazz-platen overkopen, varieert van Oscar Peterson tot Dutch Swing College Band tot Nat king cole...

Iemand enig idee wat hier een redelijke prijs voor is?
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Paul

Als het écht allemaal jazz-platen zijn, en in acceptabele tot goede staat, is 2 à 3 euro per stuk geen gekke prijs als je ze allemaal tegelijk koopt. Platen zijn duur geworden..
Ken je de verkoper persoonlijk en/of heb je de kans om zelf te gaan kijken? Vaak is het merendeel van zo'n doos op Marktplaats deutsche schlager..

drumlarsos

#449
dec 05, 2012, 22:42 Last Edit: dec 05, 2012, 22:45 by drumlarsos
ken de verkoper niet persoonlijk, maar heb de verkoper er wel op uit gezocht dat hij, net als ik, in Groningen woont, dus ik ga wel kijken (als het zover komt ;))

Hij geeft wel aan dat hij alles in één koop wil verkopen, dus dan valt er vast wel wat te onderhandelen...
Ik heb nu in ieder geval even een indicatie, dus zal de verkoper nu even vragen wat hij er voor vraagt, en weet ik dat ik niet keihard word afgezet.

Bedankt voor je antwoord!
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Omhoog