Het Grote 'Wat Is Dit Waard?' Topic

Gestart door Anserini, sep 16, 2011, 14:25

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

dmenace

Bekkens zijn ongeveer 600 waard, de set max 600 ook. Pearl World series heeft wel een fanclub, maar veel waard zijn ze niet. 2200 is absurd.

Dezain

Als ik kit + rack voor 500 kan kopen, is koopje dus?

Mooi voor in de repetitie ruimt, althans, als hier een beetje een rock geluid uit te halen valt.
Experience is the name people give to their mistakes.

Animal baars

Dan zou ik niet te lang twijfelen. Mooi oefenset(je).

Dezain

Ben dan ook wel van plan om er mee op te treden, dus moet er eerst ff achterkomen of hieruit een lekkere rock sound (hoeft niet per se zo zwaar te zijn) uit te halen valt.
Experience is the name people give to their mistakes.

dmenace

Geen koopje, normale prijs. Nogmaals, Pearl World series zijn niet erg courant.

Fibesman

Pearl world series hadden volgens mij ook een soort pruthouten ketels. Dan kun je net zo goed een export kopen. Of geef wat meer geld uit en zoek een gebruikte set met maple ketels.

Geischa

De Pearl World series is een van de eerste experimenten van Pearl met meerdere houtsoorten in een ketel, De World serie is gemaakt van Berken/Mahonie/Berken, een voorloper van b.v. de Pearl Prestige Session select, net als die serie een middenklasse kit.

Fibesman

Om even te muggeziften.. Aan de onderkant van de middeklasse dan.. Heel wat van die sets bespeeld, klinkt als een export, niet meer en niet minder.

Geischa

Hmm, mijn ervaring is anders, ik heb ook meerdere van deze kit's in mijn handen gehad, ook een jazz setje (18"B), wat voor die maten wel een goed stembereik had..

drums97

Dacht dat ze boven de Export zaten en onder de prestige. Idd projectset van Pearl, maar zeker niet slecht!
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Dezain

Dus als podium setje en oefensetje is hij wel kicken? Of zeggen jullie dat ik beter kan doorzoeken? 500 euro is namelijk niet veel..
Experience is the name people give to their mistakes.

animal


Pearl world series hadden volgens mij ook een soort pruthouten ketels. Dan kun je net zo goed een export kopen. Of geef wat meer geld uit en zoek een gebruikte set met maple ketels.


Ja klopt, voor de World series werd niet het beste hout gebruikt en ook de afwerking van de Bearing Edges was niet optimaal. Ik heb er zelf ook één gehad, een grappig jazz-setje.
Pearl World series waren toendertijd al beginnende middenklasse, vergeleken met niveau van afwerking van de drumkits van tegenwoordig vallen ze in de beginnersklasse. Kortom niet te veel geld meer aan uitgeven.
De Prestige was overigens de opvolger van de World Series, de kwaliteit ging toen een stuk vooruit.

Dezain

Tja.. dacht dat 500 euro dan een koopje was, mja. Dan toch maar een Tama Superstar. Die zal qau sound beter zijn dus..
Experience is the name people give to their mistakes.

animal

Zeker weten, of een honderdje of 3 aan de Pearl uitgeven, dat kan natuurlijk ook.

Leon

Ik heb in de oefenruimte nog een redelijk veel gebruikt twinpedaal van merk X (worldmax, soho) staan. Wat kan deze opleveren? Ik heb helaas geen foto's, maar ik wilde binnenkort misschien even bij Arjen in Amersfoort langs om misschien een leuk dealtje te maken met de verkoop van o.a. dat pedaal.

Is 40 hoog?

Jake

Ik wil graag mijn ASBA set verkopen, een stalen kit in de maten 22x14/12x8/13x9/16x16. Voor zijn leeftijd in goede staat, en ik heb er ook het originele "Caroline" basdrumpedaal en de "Veronique" hi-hat stand bij. Op de 13" en 16" zitten nieuwe (3x gebruikt) coated emperors en coated ambassadors. Wat is zoiets waard? Zelf zat ik rond de €600 te denken?

musiqman

Interessante vraag ;)

Jenslathouwers

is deze snare zijn geld waard? Ik heb momenteel een steel snare opgesteld staan maar zou toch ook graag een met houten shell bij de hand hebben zodat ik kan kijken wat het beste past voor bepaalde toepassingen.
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

drummermaarheeze


is deze snare zijn geld waard? Ik heb momenteel een steel snare opgesteld staan maar zou toch ook graag een met houten shell bij de hand hebben zodat ik kan kijken wat het beste past voor bepaalde toepassingen.


Welke snare?

Jenslathouwers

i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

drums97

Ja, voor dit geld, voor die snare. Zeker het geld waard.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

harmen 18

Jep, een beetje snare is al wel €60,- waard.


Leuk onder je posts onderschrift trouwens.

Animal baars

Dat is toch een quote uit een van de stemfilmpjes van Bob Gatzen? Maar wel een waarheid!

Jenslathouwers

is dat een quote van bob gatzen ? dat zou straf zijn :p
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Paul

#299
jun 21, 2012, 10:46 Last Edit: jun 21, 2012, 10:46 by Paul
Wat mag een tweedehands Yamah Flying Dragon (FP9315) enkelpedaal ongeveer kosten? Ik zie ze op eBay.com tweedehands voor tussen de 110 en 135 dollar, maar ik weet niet wat een gangbare prijs is in Nederland.

Omhoog