Het Grote 'Wat Is Dit Waard?' Topic

Gestart door Anserini, sep 16, 2011, 14:25

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

drums97

#975
jul 26, 2014, 17:04 Last Edit: jul 26, 2014, 17:12 by drums97
Wat zou deze "king of snares" nog waard zijn?
Sonor D426, zonder origineel snaren bed, maar kan wel vervangen worden! (zie Sonorforum).



hier wat duidelijker foto's:
http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,1439.msg45329.html#msg45329
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Technobeat


Idd , de meeste mensen willen iets van de vraagprijs afknabbelen .
Dus het beste is er eerst een klein percentage bovenop te zetten zodat je toch je eigen prijs krijgt .
De kopers blij met hun '' korting '' en Leon blij met zijn '' vraagprijs '' :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Leon

Bedankt jongens! Zouden jullie ook enig idee hebben wat de Pearl kit waard kan zijn? De basdrum hoops zijn gelijmd, dit doet natuurlijk wel wat met de waarde... -O-

Technobeat


Als shellset ...... 250,= / 275,= ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

hunghobbit

Hallo allen,

Ik heb hier 2 bekkens waarvan ik de waarde niet echt in kan schatten.

Het gaat om:
- Istanbal Mehmet Agop 20" ride
- Istanbul Mehmet Agop 18" thin crash









Ik hoop dat jullie mij met de waarde kunnen helpen.

Groet,

Niels
Two sticks to rule them all

FoREVer


Hallo allen,

Ik heb hier 2 bekkens waarvan ik de waarde niet echt in kan schatten.

Het gaat om:
- Istanbal Mehmet Agop 20" ride
- Istanbul Mehmet Agop 18" thin crash









Ik hoop dat jullie mij met de waarde kunnen helpen.

Groet,

Niels


denk dat deze prijs wel redelijk in de buurt komt, correct me if i'm wrong
als het goed is praten we hier over de signature series

- Istanbal Mehmet Agop 20" ride rond de 220-250 euro
- Istanbul Mehmet Agop 18" thin crash rond de 200-230 euro
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Wouters

Begrijp je verwarring met de signatures => beide een groen logo.

Maar deze "green labels" zijn zogenaamde "pre-splits", dus van voor de split in het bedrijf na Agop's dood (1996). Meer details hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Istanbul_Agop_Cymbals

Zeker de vroege (eind 70s, begin 80er jaren, exemplaren zijn wat meer geliefd dan die van de jaren 90. In de eerste jaren van istanbul, droegen ze vaak nog een stamp / logo van zilciler.

Waarde durf ik niets van te zeggen. Zijn geen echte vintage bekkens, maar liefhebbers horen er wel veel authenticiteit in terug. Staan bekend om een wat donkerder klankkleur. Die ik ken kon ik erg waarderen. Het feit dat ze pre-split zijn, is voor sommige mensen reden om ze als exclusiever oid te betitelen en dat te vertalen in de prijs (zie bijv http://rarevintagecymbals.com/Istanbul.php.
Voor mij blijven het gewoon goede cymbals van 20-30 jaar oud.
Misschien dat FoREVer niet zo verkeerd zit met de vergelijking qua prijs naar de signature serie toe.

FoREVer


Begrijp je verwarring met de signatures => beide een groen logo.

Maar deze "green labels" zijn zogenaamde "pre-splits", dus van voor de split in het bedrijf na Agop's dood (1996). Meer details hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Istanbul_Agop_Cymbals

Zeker de vroege (eind 70s, begin 80er jaren, exemplaren zijn wat meer geliefd dan die van de jaren 90. In de eerste jaren van istanbul, droegen ze vaak nog een stamp / logo van zilciler.

Waarde durf ik niets van te zeggen. Zijn geen echte vintage bekkens, maar liefhebbers horen er wel veel authenticiteit in terug. Staan bekend om een wat donkerder klankkleur. Die ik ken kon ik erg waarderen. Het feit dat ze pre-split zijn, is voor sommige mensen reden om ze als exclusiever oid te betitelen en dat te vertalen in de prijs (zie bijv http://rarevintagecymbals.com/Istanbul.php.
Voor mij blijven het gewoon goede cymbals van 20-30 jaar oud.
Misschien dat FoREVer niet zo verkeerd zit met de vergelijking qua prijs naar de signature serie toe.


kijk zo leer ik nog is wat, precies wat ik moet doen op dit forum +1 wouters  *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

hunghobbit

Bedankt voor het antwoord heren. :)

Hier kan ik even mee aan de slag.
Ik ben van plan ze weg te doen, aangezien ik ze niet gebruik.
Two sticks to rule them all

Robert-Jan

Voor die prijzen koop je nieuwe mehmet's..de pre splits hebben eigenlijk geen extra waarde omdat ze pre split zijn...alleen voor de mel lewis serie zou je dit kunnen vragen en dan zit je nog hoog.
Ik zou zeggen ride 150 crash 125 als vraagprijs.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jenslathouwers

Heeft iemand er een idee van wat het volgende waard is:

Adams 6000 shellset met volgende maten:

2x 22"x18" kick

10", 12" en 13" racktoms

16" floortom

Hij is nog is goede staat, en het is een groene, geen idee wat de specifieke benaming van die kleur is bin Adams.
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Rens


en het is een groene, geen idee wat de specifieke benaming van die kleur is bin Adams.


Hi Jens;

is het deze kleur?


dan het die gewoon "Green"
en is het een van de eerste series 6000 sets.
Later is daar Green to black fade bij gekomen.

prijs zal nu rond de 450 euro zitten.
Adams, Sabian, Vic Firth, Roland, Craviotto, Brady

Jenslathouwers

Ja klopt! Deze is het. Bedankt voor de richtprijs!
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

DrumJJD

Wil ze graag kwijt. Wat zou me een setje 14" Pasha Rock Serie HiHats, een 16" Crash van dezelfde serie en eventueel de 20" ride nog opleveren? Setje is nu zo'n 8 jaar oud. 2 plaatjes...




Ik hoor graag van jullie!

DrumJJD

Dat is wel heel weinig ;)

DrumJJD

Dat is wel heel weinig ;)

Technobeat


WAT is wel heel heel weinig , ik vat hem even niet en/of ik kijk er overheen :? :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Harre

Blijkbaar komt er niet snel genoeg een reactie, dus staat er niks en dat is erg weinig voor de waarde van de bekkens en hihat...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Fibesman

Ik heb een Roland TD4KX2 die maar stof staat te happen. Geen ervaring met E-drums prijzen. wat is zoiets waard? Ik heb er een kruk en pedaal bij.

Technobeat


+/- 500,= a 600,= euro ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Panda-Beer

#995
sep 27, 2014, 17:47 Last Edit: sep 27, 2014, 17:56 by Panda-Beer
Hallo jongens, 

Aangezien ik een custom SQ2 wil gaan bestellen, zal ik ook wat weg moeten doen..  Iemand een idee wat ik voor deze spullen kan vragen?

1: 4-delige Dw Collectors (22,10,12,14) Cherry Satin (VLT-Shells)
Nieuwprijs: €5994,- 

2: Ludwig Hammered Black Beauty Supraphonic 14x5
Nieuwprijs: €880

Foto's:











Alvast bedankt!
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Hans

Ik denk dat je voor die DW shell set iets boven de 2000 euro moet kunnen uitkomen (2250 ofzo, iets moois van maken). Het lijkt me overigens dat 6000 euro nieuwprijs wel wat duur betaald is geweest ?

Die BB zou ik voor bieden vanaf 500 wegzetten. Nieuwprijs krijg je er natuurlijk niet voor, maar het is een mooi maatje en ik denk dat evt liefhebbers wel even tegen elkaar op gaan bieden.


Panda-Beer

#997
sep 28, 2014, 11:41 Last Edit: sep 28, 2014, 11:45 by Panda-Beer

Ik denk dat je voor die DW shell set iets boven de 2000 euro moet kunnen uitkomen (2250 ofzo, iets moois van maken). Het lijkt me overigens dat 6000 euro nieuwprijs wel wat duur betaald is geweest ?

Die BB zou ik voor bieden vanaf 500 wegzetten. Nieuwprijs krijg je er natuurlijk niet voor, maar het is een mooi maatje en ik denk dat evt liefhebbers wel even tegen elkaar op gaan bieden.

Thanks!

De nieuwprijs is al van een aantal jaartjes geleden. Gekocht bij Adams Ittervoort,  had me laatst de originele nieuwprijs laten mailen voor de verzekering etc.
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Wouter

Eigenlijk meer 'wat is dit' (goede forum?)

Zou dit om echte constantinople's kunnen gaan?




Rick

Nee dat zijn Italliaanse Constantinoples.Hebben niks met Zildjian te maken. Leuke bekkens, maar heel veel minder waard.

Omhoog