Paiste Topic

Gestart door Air Piet, sep 26, 2011, 17:51

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Favoriete bekken-reeks Paiste?

101
201
PST-3
PST-5
Alpha
Black Alpha
Noise Works
2002
RUDE
Giant Beat
Signature
New Signature
Traditionals
Twenty
Alpha A (Voorloper huidige Alpha)
Sound Formula
Combinatie van meerdere series. (als je bijvoorbeeld van een reeks een crash goed vind klinken en van een andere reeks een china)
302
502
602
802
505
3000
Dimension
Innovation
Paiste Stambul
Omlaag

Air Piet


Black Page

En ook hier vinnies new paistes


Jenslathouwers

Kan iemand me wat meer vertellen over de 2000 reeks van paiste? Ik ben absoluut geen paiste kenner. Ik heb mijn oog laten vallen op een 20" china van deze reeks. Ik vermoed dat de 2000 reeks de voorloper was van de huidige 2002 reeks?
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Joris

2000 - professional series made of CuSn8 bronze, produced from 1986 to 1995. Were also available with COLORSOUND and Sound Reflection finishes.

Hammar

Het is gelijkwaardig aan de 2002 serie, iets eronder meen ik.

Je had de Paiste 101, 404, 505 en 2002 serie, die werden vervangen door de 400, 1000, 2000 en 3000 serie toen.

Stella

Ik speel op een 3000 20" medium ride. Prachtig ding. Heldere ping maar ook gewelding om op te crashen. Alles daartussenin klinkt ook precies zoals ik het wil. Beste tweedehands aankoop die ik gedaan heb (misschien op gelijke voet met mijn Amedia hats).

Tom_Heijnen

Wegens de liefde voor Iron Maiden en Nicko McBrain in het bijzonder al vanaf mijn beginners-jaren groot Paiste fan. Ondanks dat ik in de loop van de tijd op veel andere merken heb gespeeld, is het Paiste virus nooit overgegaan. Mijn huidige collectie:

Live-kit:
14" 2002 power hi-hats
17" 2002 crash
18" 2002 thin crash
18" 2002 power crash
17" rude crash
18" rude China
14" alpha power hi-hats (oude serie)
16" alpha China (oude serie)
12" alpha splash
22" signature Nicko McBrain "powerslave" Bell ride

Oefenkit:
18" alpha power crash
18" alpha crash
20" 2002 power-ride
20" alpha power-ride

Hi-hats van de oefenkit zijn helaas van Zildjian en een setje Staggs...

yourikoggel

ik heb sinds kort een splinternieuwe paiste 2002 14" wild hats gekocht.
ik was gelijk helemaal verliefd op dat geluid van haar.  O+
echt een aanrader!!



Joris

Jammer dat ze deze niet meer maken, leek me wel wat  -O-


Geischa

@ Joris, is nog wel te bestellen, wordt ie speciaal voor je gemaakt!
Je betaald er wel ongeveer 30% extra voor...

Joris

Dure grap, ik red het nog wel even met mijn 20" Novo  ;)

Joris


@ Joris, is nog wel te bestellen, wordt ie speciaal voor je gemaakt!
Je betaald er wel ongeveer 30% extra voor...


Weet je dit wel heel zeker trouwens, waarom zouden paiste endorsers (Hellhammer, Gergo Borlai)  anders op ebay discontinued paiste bekkens kopen.

Geischa

Dat weet ik zeker!
Misschien heeft dat iets met de 30% te maken??

Gijsbert

#138
nov 19, 2013, 17:58 Last Edit: nov 19, 2013, 18:00 by Gijsbert
Kan iemand me meer vertellen over de 15" 602 hi-hat Heavy van Paiste? Ik heb ze lang geleden gekregen van mijn muziekleraar (die ze van een weduwe had gekregen nadat haar man was overleden). Ik kan op het internet nergens iets vinden over dit type. Op beide bekkens staat een code 441188 & 441189, ik heb in een van de vorige posts gelezen dat aan dit soort codes mogelijk het jaar van productie is af te lezen. Ik zie alleen niet in hoe dat in deze codes terug zou komen.

Ik heb er altijd met veel plezier op gespeeld! Kan iemand me meer vertellen over deze hi-hats?






Black Page

Ik zou het niet weten, maar check evt HET paiste forum mocht men je hier niet kunnen helpen....
Daar weten ze het zeker....

http://paiste-only.com/

Grt Rene

Gijsbert

Hoi Rene, dank voor je tip. Ik heb dezelfde vraag ook op het paiste forum geplaatst. Ik heb er ook daar weinig informatie over kunnen vinden. Zodra ik een aantwoord krijg zal ik het hier ook plaatsen.

Wouters

Volgens mij is dit de gebruikelijke datingmethode:

With six number serials, the Paiste stance and the first number tells the year:
Serials with no lettering above them are from the 70's, i.e. just 2XXXXX would mean 1972.
From 1980-1991 or so, the lettering was in capital letters. PAISTE 3XXXXX would then be 1983.
From there onward, they used the stylized lettering, so pAisTe 4XXXXX would be 1994.
In 1995 (or so) however, they changed the system to an eight digit number, where the first two numbers tell the year, and the lettering has no longer anything to do with decade. 96XXXXXX would then me 1996, 03XXXXXX would be 2003.

Black Page


Jeroenv93

Als ik op het geluid af ga, kies ik de Signature series. Mijn budget gaat echter voor de Alpha series, welke naar mijn mening een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.

Gijsbert

Inmiddels heb ik wat meer informatie gekregen omtrent de 15" Hi Hats die hierboven zijn geplaatst (via het voorgestelde forum en van Paiste zelf). Mocht er iemand geinteresseerd zijn, bij deze de info en link naar de vraag die ik stelde op het Paiste forum:

Baujahr 1974 von Top und Bottom, 20er Material, Paiste Klassiker.
Your cymbal was produced in 1974.
Alloy: CuSn20, also known as «Traditional Bronze» or «602 Bronze»
It's a classic Paiste cymbal.

Verder:

http://paiste-only.com/phpBB2/viewtopic.php?f=5&t=5795

patrick76

Misschien een gekke vraag, maar is een Alpha 20" full ride ook geschikt als crash bekken ?
:/
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Machiel

Ja tuurlijk!
Als je muziek maakt waarbij dat geliud gebruikt kan worden, kan het. Ik denk niet dat ik snel zou doen. Ik had een 20"Alpha Power ride die ik ook wel eens als crash gebruikte, maar hij ging te hard.
Neem mij vooral niet te serieus.

patrick76

Ik denk dat ook wel hard gaat klinken. Zal het binnenkort even proberen.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

patrick76

Even getest en inderdaad veuuuuul te hard. Je moet er van houden.
Maar ik niet.  :)
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

patrick76

Heeft iemand van jullie al ervaren hoe de PST 7 serie klinkt?
Evenaart deze serie de Alpha een beetje?
Ik heb wel wat filmpjes gezien en daar klinken ze me wel goed in de oren. Helaas hebben de lokale winkels ze niet staan/hangen anders was ik wel even "live" gaan luisteren.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Omhoog