Post je Snaredrum topic

Gestart door FoREVer, sep 25, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

drfill

cool.. hoor,  en gewoon te koop in rotterdam dus..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Hammar

Prachtsnare!

Rascul

cool.. hoor,  en gewoon te koop in rotterdam dus..
Yap. Snel wezen, staat nog een titanium en een bronzen Gergo Borlai. Die was ook heel verleidelijk ;)

drfill

aha.. had rotterdam drum dep. gecheckt..  t is wel vreemd dat zn site al maanden aan het 'updaten' is ?
maar goed..   voor deze snaredrums is toch wel 'vakantiegeld' nodig  : )

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

voor deze snaredrums is toch wel 'vakantiegeld' nodig  : )
Nog twee maanden wachten dus :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

ronniev

Mijn snares tegenwoordig.......Jaren 90 spul en voor velen misschien ouwe leem, maar het klinkt nog allemaal verrekte lekker :-)

Sonor Force 3000 14x6,5  Skandinavian birch
Sonor Force 3000 14x5  FD305DC redelijk zeldzaam en origineel afgewerkt met Designer hardware.
Sonor Designer 14x6,5  Maple Light






musiqman

Een absolute alleskunner dit pracht stukje vakwerk, en dat alleen al na een paar uur spelen en met het vel wat er al op zat:


14x6 (heerlijke tussen maat) Sycamore Maple snare.

Zowel sticks als rods als brushes (handen komende sessie maar eens proberen) klinken vol, precies zoals ik een snare in gedachte heb. Lichte  boventonen (die ik vroeger zou dempen of maskeren met een ander vel) vind ik nu prettig en totaal niet storend.

Voor mij als linkse drummer is de R-Class strainer van Ron een uitkomst want nu kan ik eindelijk echt volledig gebruik maken van de strainer (iets wat tot voor kort tot op zekere hoogte kon met de Edge en zijn strainer systeem)

Ik had al even geînformeerd of Gert zijn eigen strainer zou passen, maar dat was helaas niet het geval, maar daar staat deze fijne extra mogelijkheid dan weer tegenover.

De afwerking is zoals verwacht perfect.

Wat meer foto's van dit huzaren stukje:
https://www.facebook.com/wesselkuit/media_set?set=a.10210370894728320.1073741926.1221222716&type=3&notif_t=like&notif_id=1471969143455851

Technobeat

Mijn snares tegenwoordig.......Jaren 90 spul en voor velen misschien ouwe leem, maar het klinkt nog allemaal verrekte lekker :-)
Fijn toch :)  , als het allemaal goed bevalt is dat prima en daarom des te meer een goede reden om deze snares te koesteren .


@ Musiqman : Dus ook NIET DW snares kunnen helemaal te gek klinken lees ik net :')  .

Veel speelplezier toegewenst met deze mooie aankoop .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Black Page

@ Musiqman : Dus ook NIET DW snares kunnen helemaal te gek klinken lees ik net :')  .

 
Ik zou echt wel eens achter een Ligum willen zitten. En juist NIET DW snares klinken geweldig ;-) Bijv mijn Koko snare :-D

musiqman

Nou als je de 12'' Edge hoort, Dw maakt te gekke snares. Die komt akelig dicht in de buurt van mijn 10'' Yamaha Custom van weleer, en dat is nog steeds de fijnste side snare gemaakt imho.

musiqman

De 12" Fiddleback Sycamore Maple bespeeld door mn MusicFrom (over way back gesproken) maatje Jordao Loupatty:
https://www.facebook.com/wesselkuit/videos/10211311305197994/

Oetgrunn

Het was tot begin van de week deze (Natal messing 14x6,5):



Het is nu deze (Sonor Signature Phil Rudd CoB 14x5, uitvoering 2011-):





Originele vellen zaten er nog op, vervangen voor een Emperor slag en Ambassador reso, ben erg erg blij mee.  *O*

groovemaker

Wauw... zie nu dat hier ruim twee jaar niks gepost is! Nieuw leven inblazen met mijn nieuwe snare dan maar!

Natal Hand Hammered steel snare



If it's too Loud you're too old!

Black Page

Twee jaar lang zijn er geen snares gemaakt.....+-)

Hoe klinkt ie?

Technobeat

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

FreeFloater

Netjes hoor, veel speelplezier ermee!
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

groovemaker

#641
dec 02, 2018, 20:17 Last Edit: dec 02, 2018, 20:25 by groovemaker
Eerlijk gezegt vind ik de sound van mijn snare behoorlijk anders dan die van de hammered snare in het filmpje. Die van mij heeft echt een vette punch. Meer dan mijn brass snares, wat toch mijn favoriete shells zijn.

Mijn steel natal is warm en punchy. Het Aquarian polaris vel (enkellaags maar met ingebouwde dempring) is daar natuurlijk grotendeels verantwoordelijk voor. Er komt straks een simpele coated Ambassador op want vind hem nu nog iets te droog. Die Hand Hammered snares van Natal zijn echt tegek, voor de prijs al helemaal!

Hier de foto op een fatsoenlijk formaat ;-)

If it's too Loud you're too old!

HHBBXX

Erg mooi Groovemaker!  :Y
Zelf heb ik nu een paar weken een stave snare van Natal en die bevalt me ook erg goed. Prima spullen dus wat daar wordt gemaakt. *O*  *O*
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

groovemaker

Tegek! Foto?
If it's too Loud you're too old!

FreeFloater

De keuze voor vellen en stemming kan ook veel doen met het geluid. De snare op het filmpje is volgens mij wat laag gestemd. Blijft in ieder geval een mooie snaredrum.
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

HHBBXX

Tegek! Foto?
Tuurlijk:




En de sleutel met het kaartje met serienummer van de trommel erbij, voor het unieke gevoel  *O*

Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Paul

Opvallend dat die stave-snare aan de binnenkant niet afgerond is. Maar ze zien er allebei erg goed uit!

drfill

had nog een free floating laten vernikkelen.. (ook omdat hij wat slechte plekken had)  ziet er weer 'bling' uit..   
https://lh3.googleusercontent.com/-8_HH0OAG6jc/W6NkJMuk2BI/AAAAAAAAAgg/sD5XWvYAOxE4kDVSj2RnicjI3-BdmT9NQCJoC/w608-h441-n-rw/ff%2Bx.jpg
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


Super netjes drfill *D  *D  *D  *D  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

FreeFloater

Mooi hoor, kan er weer even tegen aan. Ik gebruik zelf ook een Free Floating snare. Tot nu toe m'n favoriete snare.
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

Omhoog