wat heb ik allemaal nodig ??

Gestart door rammerdebam, feb 03, 2012, 13:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

gitaar en drum


In de specs zie ik bij de presonus software uit 2009.. Windows xp..dat is vragen om problemen volgens mij.
Bij de steinberg zit cubase AI ..ik zie op de site dat ze daar een update hebben voor windows 8..dat is nog geen garantie voor een vlekkenloos verloop, maar wel beter uitgangspunt volgens mij.. ;)


Ik heb het gister gevraagd aan de bax-shop en volgens hun moet dit goed werken. Hier ga ik dan ook maar vanuit en hem zo bestellen. Bedankt voor al jullie hulp!
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

Machiel

Ja tuurlijk. Die lui van BAX-shop zijn dozenschuivers die op elke vraag ja zeggen :P
Neem mij vooral niet te serieus.

Hammar

Eerst op de website van presonus kijken of er ook win8 drivers!

musiqman

Bah shop.

Qua hardware vind ik Presonus erg fijn en stabiel. Wel op een mac trouwens.

gitaar en drum

haha bedankt allemaal! Uiteindelijk dan toch niet voor de presonus gegaan maar voor de steinberg.... Daar wist ik het zeker van dat dit geen problemen zou moet kunnen opleveren. Sorry voor de (wat) late reactie hierover maar was te druk met opnemen haha. Moet nog wel eens aan de instellingen zitten enzo want hier en daar vind ik mijn opname niet mooi samen komen (gitaar, drum en zang)....

Maar ja voor een eerste opname vind ik het goed en zie ik bij het volgende nummer (wat someone like you word) wel weer verder (net rolling in the deep opgenomen)...
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

Comet

Ik ga ondanks dat ik dit topic doorgelezen heb het toch proberen nog een domme vraag te stellen.
Naar  aanleiding van wat ik hier gelezen heb willen we met de band een zoom R16 aanschaffen. Zitten hier genoeg ingangen op om de hele band te laten spelen? Ik bedoel 2 gitaren, 2 zangmicrofoons en een aantal drummics, past dat op de 8 ingangen die ik op de zoom tel?

Moet de drummics ook nog aanschaffen. iemand suggesties die goed samengaan met de zoom?

thnx

Nijlpaard

8 ingangen min 4 is 4 ingangen. Drum's is 2 overhead, 1 kick en 1 snare. Dus dat zou precies moeten passen.


Het gaat er om dat je goede mics hebt. De zoom is alleen datgene waar het geluid in gaat. Dus koop een stel goede mics, zoals van Audix, Shure of Sennheiser.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Comet

Okay... Was eigenlijk van plan zo'n goedkoop setje als deze http://www.bax-shop.nl/drum-set/dap-audio-dk-7-instrumentmicrofoonset-voor-drums/product-details.html
aan te schaffen... Een dergelijke set bestaat dus als uit 7 mics. Heb t topic mbt mics ook al beetje doorgespit. Merk en type komt er niet heel slecht uit. Maar komt misschien ook door Oost-indisch lezen...

Maar de Zoom is nog steeds een goede keus?

Nijlpaard

Met die zit je aan 7 mics dus kom je op de zoom tekort.
Je kan ook een mixer er bij naast zetten, daar je drummics op inprikken en de mix dan naar de zoom sturen. Dan kost het je maar 2 kanalen op je zoom.


De zoom is een goede keus. Geen pc nodig, makkelijk mee te nemen. Dus zeker voor opnemen van een repetitie erg geschikt :Y

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Jenslathouwers


Met die zit je aan 7 mics dus kom je op de zoom tekort.



hoezo ? de zoom R16 heeft toch 8 line ins ?

@comet: Ik heb trouwens de set die je aangeeft van DAP, de overheads vind ik best goed (voor wat je ervoor betaald uiteraard) de tom mic's zijn ok, de basdrum en snare mic's zijn niet echt bruikbaar, voraal de kick mic niet, die neemt absoluut geen attack op.
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Luuk

Comet gaf een aantal posts geleden aan dat er ook 2 gitaren en 2 zangmicrofoons op moesten worden aangesloten.
Dw performance series, Sabian hhx evolution, Gibraltar hardware

Jenslathouwers


Comet gaf een aantal posts geleden aan dat er ook 2 gitaren en 2 zangmicrofoons op moesten worden aangesloten.


:+ ik had weer niet verder gelezen dan mijn neus lang was
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Paintpro

Ik wil binnenkort een interface gaan aanschaffen, maar twijfel aan wat handig/nodig is.
Heb mezelf tot een paar opties kunnen beperken:

http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/alesis-core-8-audio-interface-8-kanalen/product-details.html?gclid=CNGJv8SI-bwCFUsUwwod4ioA1g

Pro: Goedkoop en 8 inputs
Cons: To mooi om waar te zijn?

http://www.thomann.de/nl/behringer_fca1616.htm

Pro: Midas pre-amps
Cons: Maar 4 inputs

http://www.thomann.de/nl/presonus_firestudio_project.htm

Pro: 8 Inputs
Cons: De duurste...

Vragen erbij:
- Maken pre-amps echt zoveel verschil?
- Kan je een losse pre-amp module toevoegen aan elke interface?
- Andere suggesties?

Rick

Goede pre amps kunnen een wereld van verschil zijn. Een maatje van me werkt bij een studio waar een setje pre amps staan waar twee kanalen in kunnen, met een prijskaartje waar je eng van wordt, maar goed. Als met het uitversterken van een drumstel de twee grootmembraan mics die je als overheads hebt eerst door die preamp laat gaan, krijg je een bepaalde warmte in je geluid die je anders nooit had gekregen.

Dit zijn dan van die 19" rack pre amps. Heel veel mensen gebruiken tegenwoordig gewoon digitale plugins op het opname/mix programma voor een zelfde soort effect, maar een echte purist zal je vertellen dat dat nooit zo mooi wordt als het geluid wat uit echte hardware komt. De leek zal weinig verschil horen.

dunDaan

Ik vond dit wel een toepasselijk topic voor het volgende:

Zoals een poosje terug aangegeven hebben we met de band een mengtafel(tje) gekocht, wat nu tijdens de repetitie dienst doet als monitor mixer (vanwege de 6 auxen).
Stel nu dat we die mengtafel ook live willen gebruiken als monitor mixer dan moet ik een oplossing hebben om de signalen te splitten: 1 aftakking gaat naar de FOH, andere naar onze mengtafel.
Nu zie ik 2 oplossingen voor me:
1) Het gebruik van een aantal zgn "Y-kabels", waarbij je het signaal direct splitst
(Zie http://www.cs1.net/pic/cable_solutions/YHG-1XLRF-2XLRM_450.jpg)
2) Het gebruik van een echt signaal splitter, oftewel electronica erachter
(Zie bv. http://www.thomann.de/nl/signalsplitter.html)

Wat is wijsheid?? Gaat optie 1 überhaupt werken, of zit je dan met verkeerde impedanties te stoeien?
Omgeteld kost optie 1 een € 250,- terwijl die signaal splitters echt belachelijk duur zijn (terwijl ik niet eens kan vinden wat ik zoek, nl 16 x 1-in_2-out), een paar duizend euro is niks.
Jullie advies is zeer gewenst  8)
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Machiel

Voor de duidelijkheid, je wilt in principe alles wat je binnen krijgt op jullie mengtafel doorgooien naar FoH en daarnaast ook nog jullie onafhankelijke mixjes fixen?

Of maak je 1 mix voor de hele band?

My 2 cents:
Met Paradox Machine hadden we in onze oefenruimte in ieder geval een mengtafel die alle inputs ook direct weer kon uitpoepen zonder processing. Dat was wel chill want zo konden we EN in ear spelen EN alles tegelijk opnemen.

Let wel; wij hadden 3 groepen. 1 voor drums 1 voor zang/gitaar en 1 voor toetsen. Wij hadden dus geen optie om ook nog fancy individuele mixjes te hebben.

Wat ik wel weet is dat klooien met y-kabeltjes of splitters (of weet ik veel hoe iedereen ze noemt) niet altijd even betrouwbaar zijn. En als je ergens in je bak met kabels 1 rotte er tussen hebt zitten is het dubbel zoveel werk om die te vinden.


Neem mij vooral niet te serieus.

Animal baars

#216
jul 16, 2014, 07:24 Last Edit: jul 16, 2014, 07:28 by Animal baars
Wij hadden met mijn band zowel die Y-kabels als de Millenium SP-3 splitterbox van Thomann. Die laatste hebben we zeer veel gebruikt, de splitterkabel kostte iets van €15, maar is fragiel als niets anders. Zo'n doosje kan gewoon klappen hebben en blijft het toch wel doen. 16x €45 is even investeren, maar liever in iets wat een beetje tourwaardig is dan in iets wat door soldeertin bijeen gehouden wordt en daardoor veel sneller kapot gaat, toch?!

Voordeel van die SP-3 is dat de twee uitgangssignalen geïsoleerd zijn, dus de kans op aardingslussen kleiner is. Wellicht dat voor jou de T-racks Eight ook een optie is, da's 8in/16uit in 1 rackunit.

dunDaan

@Machiel: yep. Hoe ik het voor me zie is dat ik bass, snare en hi-hat op mijn oortjes wil krijgen en de uitgang van die microfoons split, zodat 1 kant naar de FOH mixer gaat, de andere kant naar onze eigen mixer. De overige microfoonuitgangen (toms, overhead) kunnen rechtstreeks naar de FOH mixer.
Van toetsen, zang, gitaar ed zal waarschijnlijk alles gesplitst moeten worden omdat we die allemaal zowel op onze monitor als ook naar de FOH willen hebben.
Onze mixer heeft weliswaar ook "direct-out" outputs voor elke ingang, maar 1) die hebben een jack-output (dus dan moet je weer met verloopjes naar XLR zitten te stoeien) en 2) als ik het schema van de mixer bekijk zijn die "direct-outs"niet "direct" maar gaan die door elektronica.
Op onze eigen mixer komt alles dan binnen als "gewoon" signaal en aangezien onze mixer 6 auxen heeft kunnen we dus 6 afzonderlijk monitor groepen aanmaken waarop ieder zijn eigen monitor mix kan instellen.

@Animal baars: goede tip!! Die T-Racks Eight had ik nog niet gezien, als ik er daar 2 van aanschaf ben ik waar ik moet zijn, en dan ben ik met een dikke 300 euro klaar.

Dank voor jullie input
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Animal baars

#218
jul 16, 2014, 09:47 Last Edit: jul 16, 2014, 09:51 by Animal baars
Nadeel is dat die T-racks volgens mij niet geisoleerd is. Dat kan hele nare brommen opleveren in het systeem, zeker als je vaak met verschillende bedrijven speelt en het altijd moet werken is een geisoleerde splitter wel een hele fijne optie. Een alternatief voor de T-racks is dan wel gelijk ruim 1,5x zo duur, maar better safe than sorry: ART S8.

Deze heeft een direct out (voor naar de FOH) en een isolated out voor naar jullie tafel. En ik heb meer vertrouwen in een ART dan in een T-racks, persoonlijk dan.

dunDaan

Daar zat ik idd ook naar te kijken. Inderdaad, better safe than sorry, ik kan m'n geld maar 1x uitgeven, dus dan maar in 1x goed spul ipv half werk.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Hoefnix

Ik wil graag 8 kanaals digitale opnames maken, waar ik voorheen de zoom R16 voor gebruikte.

Nu ik opnieuw spullen moet aanschaffen wil ik even checken of er ook andere mogelijkheden zijn. Een zoom kan ik altijd weer aanschaffen natuurlijk.

Wat wil ik? Drums opnemen terwijl ik meespeel met eerder ingespeelde tracks
Moet het op reis? Nee
Output? multitrack opnemen en achteraf met de computer editen/masteren
Prijs? max 750 euro (of in de buurt)

Wat is volgens jullie de makkelijkste/mooiste setup voor 8 (of 10/12) kanaals mixer met multitrack opname mogelijkheid?
Welke ervaringen hebben jullie?

Robert-Jan

Je wil echt een mixer met faders? Losse audio interface geen optie?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

Normaal gezien wel omdat ik de mixer wil laten staan en de laptop niet altijd erbij heb staan... Maar ik sta open voor suggesties..

Robert-Jan

Heb je al gekeken naar de presonus studiolive ? (16)
(Geen ervaring mee verder..)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

Met audio interfaces bedoel je zoiets als de M-audio M-track Eight.. http://www.thomann.de/nl/m_audio_m_track_eight.htm

Daar komt toch geen digitaal 8x out uit via de usb of wel?

Omhoog