wat heb ik allemaal nodig ??

Gestart door rammerdebam, feb 03, 2012, 13:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Animal baars

Ziet er kloppend uit. Je zou voor je overheads nog 9m kabels kunnen overwegen voor als je ze live gaat gebruiken en je stageblock ligt iets verder weg.

vandeflosch


Ziet er kloppend uit. Je zou voor je overheads nog 9m kabels kunnen overwegen voor als je ze live gaat gebruiken en je stageblock ligt iets verder weg.


Aha , bedankt voor de tip !

Voorlopig is het enkel voor thuisgebruik. Dus ik pak de 6m kabels. Stel dat ik later uitbreidt en toms apart ga micen kan ik altijd 9m kabels bijkopen en deze 6m voor toms gebruiken  :)

drumsfordrums

Zou ik beter gaan voor deze Behringer interface http://www.thomann.de/be/behringer_xenyx_x2222_usb.htm Of voor deze http://www.thomann.de/be/256918tascam_us1800.htm. Wat is het verschil?

FoREVer


Zou ik beter gaan voor deze Behringer interface http://www.thomann.de/be/behringer_xenyx_x2222_usb.htm Of voor deze http://www.thomann.de/be/256918tascam_us1800.htm. Wat is het verschil?


Ik zou voor de Tascam gaan, met deze kun je in sporen opnemen wat makkelijker te bewerken, equalizen, compressen etc. is, en dus ook een mooier resultaat geeft
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

drumsfordrums

Dus de tascam is een meer-sporen interface? En de Behringer niet?

Jeroenov

#130
dec 03, 2012, 18:55 Last Edit: dec 03, 2012, 18:56 by Jeroenov
Volgens mij krijg je bij behringer  alle 'sporen' op 1 spoor op je computer, gewoon het masterspoor.
Bij de tascam krijg je alle sporen apart binnen, en kun je deze dus ook apart afmixen.

animal


Volgens mij krijg je bij behringer  alle 'sporen' op 1 spoor op je computer, gewoon het masterspoor.
Bij de tascam krijg je alle sporen apart binnen, en kun je deze dus ook apart afmixen.


Bijna goed, bij de Behringer kun je via USB een stereo-spoor (=2 sporen) opnemen.

FoREVer


Bijna goed, bij de Behringer kun je via USB een stereo-spoor (=2 sporen) opnemen.


nee hoor, ik heb hiet ook een behringer tafeltje staan (XENYX 1222, dus weet niet of het bij de 2222 wel kan) en neemt alleen 1 enkel spoor op via de usb wat Jeroen zegt alleen een masterspoor

Ik zou echt voor de Tascam gaan, had ik destijds ook moeten doen en die komt er TZT nog wel
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Animal baars

#133
dec 04, 2012, 07:37 Last Edit: dec 04, 2012, 07:44 by Animal baars
Maar dat master-spoor is wel LR, dus Links, Rechts, dus 2 kanalen ;) Althans, met de juiste drivers en opnamesoftware.

Gezien de Tascam geen firewire-out heeft, geloof ik niet dat je daarmee ook multi-track kan opnemen. Wellicht dat het via de Digital out (COAX) kan, maar dan heb je in ieder geval een extra geluidskaart nodig in je pc. Digital in is daar (in 99% van de gevallen) niet aanwezig.

Als je een goede firewire-unit wilt hebben zou ik zeker naar de Presonus Firepod kijken. De FP10 staat regelmatig op marktplaats voor zo'n €250. Hier heb je er 1 voor €225. Het is dat ik momenteel het geld niet heb, anders had ik die alle twee opgehaald :Y

CasB

Hij heeft ook al contact met mij gehad over een Firepod. Die van mij zijn goedkoper. :P

Animal baars

Is de betere keuze!

mangoie


Gezien de Tascam geen firewire-out heeft, geloof ik niet dat je daarmee ook multi-track kan opnemen.


Je kan met een USB-interface gewoon multi-tracken hoor. Prestatieverschil tussen USB en Firewire zijn bij het opnemen van 8 sporen vrijwel niet merkbaar.

animal


Maar dat master-spoor is wel LR, dus Links, Rechts, dus 2 kanalen ;) Althans, met de juiste drivers en opnamesoftware.

Gezien de Tascam geen firewire-out heeft, geloof ik niet dat je daarmee ook multi-track kan opnemen. Wellicht dat het via de Digital out (COAX) kan, maar dan heb je in ieder geval een extra geluidskaart nodig in je pc. Digital in is daar (in 99% van de gevallen) niet aanwezig.


Bedankt voor je bijval, ik houd niet zo van tegenspraak  ;) .
V.w.b. de Tascam het volgende. Tot voor een paar jaar geleden was het idd per definitie zo dat apparatuur met een Firewire-out kon multitracken en dat met aparatuur met USB alléén stereo-opnamen gemaakt konden worden. Dit is nu niet meer het geval, tegenwoordig is het maken van een multitrack opname over USB ook prima mogelijk, mits door de fabrikant mogelijk gemaakt.
Op de website van Tascam valt te lezen dat je met de Tascam multitrack opnamen kunt maken.

drumsfordrums

Ik snap iets niet. Heb je nog iets extra nodig bij een interface, mics, laptop? Ik heb wat gelezen over een geluidskaart maar weet niet precies wat dit is en wat je er mee kan doen. Is zo een kaartje nodig bij een laptop?

FoREVer


Ik snap iets niet. Heb je nog iets extra nodig bij een interface, mics, laptop? Ik heb wat gelezen over een geluidskaart maar weet niet precies wat dit is en wat je er mee kan doen. Is zo een kaartje nodig bij een laptop?


Bij wijze van spreke is die Tascam een geluidskaart
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

animal

Ja, je hebt (natuurlijk) microfoons en/of instrumenten zoals gitaar/bas/keyboard nodig + een pc/laptop met USB aansluiting. Verder is er geen specifieke extra pc-hardware benodigd.

drumsfordrums

Hallo,

Een vriend van me heeft me zijn oude triggers gegeven. Nu vraag ik me af of ik met deze triggers kan opnemen? Nu wil ik eens graag weten wat ik nodig heb om met triggers mijn drums op te nemen en mijn cymbalen met mics opnemen. Ik denk een soundmodule al zowizo en wat nog allemaal ? Grtz

Hans

Men neme een alesis i/o ( van marktplaats voor bijna niks ), een audio interface voor je computer met midi in en 2 x mono in, een computer met een fijne sample lib ( bfd ofzo ) en twee overhead mics voor je cymbalen ( uiteraard een midi kabelt en 2 mic kabels ). En knallen maar !

animal

#143
dec 09, 2012, 22:40 Last Edit: dec 09, 2012, 22:48 by animal
Welke triggers (merk/type) heb je gekregen?
Als het de rode ddrum triggers zijn, dan zou ik een ddrum 4(se) proberen te scoren, een ijzersterke combi.
Ddrum maakt gebruik van XLR-(mono)Jack-kabels (toms) en 2xXLR-2xJack-kabel (snare) en XLR-(stereo)Jack voor de hi-hat, waarbij de PIN2 HOT tip, PIN 1 GROUND shield is gesoldeerd (dus niet gelijk aan kabels die bijvoorbeeld voor microfoon worden gebruikt)




drumsfordrums

De kabels van microfoons kunnen dus niet gebruikt worden? Ik ga alleen een bass, tom en snare trigger gebruiken dus de hihat heb ik niet nodig.

drumsfordrums


drumsfordrums



drumsfordrums


animal

Als je je module mono aansluit wel, maar ik denk niet dat dat jouw bedoeling is.
Voor het stereo aansluiten van je module + 3 mics kom je dus 1 ingang te kort.

Omhoog