nieuw binnen het dempen van een drumkit

Gestart door catweasle, jan 24, 2024, 00:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

catweasle

Hallo beste drummers  :w

Ik heb een vraag waarbij jullie wellicht kunnen helpen.
een paar weken terug heb ik een Tama - rockstar akoestische kit gekocht, met name omdat de drummer van onze band geen akoestische kit kon betalen.
daarnaast is het erg fijn er 1 te hebben om een beetje te jammen als er vrienden langskomen.

nu drumt onze drummer nogal hard. we spelen trashmetal en wil ook niet aan hem vragen om "zachter" te spelen
daarom ben ik aan het rondkijken voor demping-pads, jullie zullen hier vast ervaring mee hebben.

hebben jullie een voorkeur waarbij het geluid nog steeds oké is (met name voor de buren) ?

ik heb al volledige pads gezien zoals blackhole, en mash-heads ed. maar die halen toch een boel van de feeling en het natuurlijke geluid van de kit weg.

daarnaast heb ik ook de "Soft Sound Ring" van tama gezien. ringen die open zijn in het midden en "de klank behouden maar geluid reduceren"
heeft iemand hier ervaring mee en hoe beviel het qua spelen en in hoeverre het geluid word gereduceerd

Ook de Tama BSQ5S Half Soft Sound Beater ; werkt deze een beetje lekker met een twinpedal ?
een andere alternatief ? of moet ik het houden op de bassketel volgooien met kleden (liever niet)

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

Omhoog