Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Het kost dus wel even wat tijd, maar het effect vind ik wel cool.Dat is een understatement in mijn beleving. Echt super vet!
Stokken die vliegen was ik ook bang voor.M'n bandleden zijn er banger voor dan ik
Ik ben aan het denken om een Evans EMAD2 als slagvel te gaan uitproberen. Mis in mijn huidige kick (Gretsch New Classic 22x18) de lage tonen.Ik had een Emad op een 22x18 Pearl MMX liggen en die beviel me het beste met de dempring er in en verder geen demping in de bassdrum.
Moet de interne demping eruit? Dit omdat het slagvel dempingsringen heeft.
Oh, stream of consiousnessAan de hand van je zin dacht ik eigenlijk aan 'Lines in the sand'. Ik kende deze niet als titel
Doet me wel erg denken aan de Amazing Discoveries verkoopfilmpjes bij de commerciële zenders van een aantal jaren geleden, als iemand iets goed vindt dan hoeft dat wat mij betreft niet naar me geroepen worden.Compleet off topic, maar dat doet me dan weer hier aan denken...
In een bigband situatie loop ik meer gevaar van trompetten schuin links achter me, maar toch ben ik iets voor ze gaan zitten omdat ik zelf anders niet hard genoeg speel, toen ik bij die band begon, speelde ik veel te slapjes en had ik moeite met het volume van mijn eigen drums, dus wellicht heb ik hier nu over de afgelopen jaren een beetje gehoorschade mee opgelopen, maar dat moet dan maar. Dopjes in, in die situatie werkt niet, dan klinkt het nooit goed en dan heb je nooit de goede akoestische balans.Dat laatste zal van de doppen cq filters afhangen. Goede filters hebben een vlakke demping en dus blijft de balans hetzelfde, alleen is het volume zachter.
Ik heb tinnitus en ik raad iedereen aan om gehoorbeschermers te gebruiken. Echt drama als je een gehoorbeschadiging krijgt. Leven wordt minder leuk.Same here. Stilte bestaat niet meer... en komt ook nooit meer terug, zoals het er nu voor staat.
Wie kan mij nou eens iets écht zinnigs vertellen over het hoe en waarom van de onder rand van de snare drum ketel, daar zit die inkeping op de plaats waar de snaremat komt te zitten, soms is het een inkeping, en soms is de hele onderkant geglooid, ik weet dat het er voor zorgt dat een strak opgespannen ondervel op die manier ,op de plaats van de snare mat, tóch ietsje bol komt te staan, ivb met de gedefinieerd heid van de snare sound, je zou zeggen een strak opgespannen vel kan nooit ietsje bol komen te staan, gezien vanaf de ene kant naar de andere kant, op de plaats dus waar de snaremat zit, maar juist door die inkeping/glooing, kan dat wel, maar wie verteld mij nu eens hoeveel zo'n inkeping/glooing eigenlijk precies zou moeten wezen, wat er gebeurd als het te veel of te weinig is, BEN HEEL BENIEUWD !Twee keer dezelfde vraag is wellicht wat overdreven Check het antwoord:
Wel even de staande buizen inkorten. Nu steken ze er nogal bovenuit en dat gaat ten koste van de strakke looks.De achterste naar voren plaatsen en allebei gebruiken als cymbal stand. Die links achter staat er nu voor niks en een klem aan de achterkant valt toch niet zo op. Als je dan alleen de achterste in zou korten wordt het super strak!
Die Harre laat zien is gebaseerd op een GibraltarKlopt dat hij daar op gebaseerd is, maar het is toch echt de originele van Gretsch incl de naam die er op staat. Maar ja, welke fabrikant levert aan de dag van vandaag hetzelfde product niet aan diverse merken?
http://www.thomann.de/nl/gibraltar_sctael_tomarm_kugelgelenk.htm
Maar dan moet je goed kijken wat de diameter van de L-rod is, je hebt deze namelijk in verschillende diktes.
Ik lees net dat er meer zijn die "niets" te doen hebben vandaagGaaf! Ik heb indertijd voor de 'curved' variant gekozen omdat die in mijn beleving een wat minder statische aanblik geeft.
Deze quote was ik nog niet vergeten:
En het oude zwarte rack vervangen door een chromen versie (en ja, ik weet dat niet iedereen van een rack houdt)