Subkick

Gestart door groovemaker, mrt 10, 2012, 10:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

paQ

met een microfoon :?

Jenslathouwers

uiteraard  8)7

Ik bedoel of de 2 kicks dan apart gemiked worden of tussen de 2 of alleen de 'normale' kick of...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Jenslathouwers

ik zag net dat er uit zo'n subkick van DW een XLR aansluiting komt, iemand enig idee waar deze XLR uitgang aan verbonden is ?
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Jenslathouwers

hier is trouwens een foto van zo'n XLR uitgang.  8)

i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

musiqman

Dat is de aansluiting van een May microphone systeems welke permanent is ingebouwd en een gat voor in de ketel is gemaakt. Tegenwoordig kan je ze ook los kopen en door je luchtgat vastmaken. De zwarte knop is om deze te kunnen verstellen en vastdraaien.

Jenslathouwers

bedankt musiqman;)

vandaag een speaker kunnen scoren, heb net ff gemeten en hij is maar 6", geen idee of dat genoeg is maar we gaan het eens proberen ;) ook al verwacht ik er niet veel van eerlijk gezegd, (de foamrand is helemaal los)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Fibesman

6" is nogal klein en gaat je nauwelijks laag geven. Dan wordt het meer bonkie bonkie.

GospelDrummerLars

Ik wil er ook een maken... Maar de ene doet t met n Jack en een DI. En de andere rechtstreeks via XLR
Maakt dat nog uit?
Wat vind jij er van?

Jenslathouwers

Volgens mij,is in de meeste gevallen een jack beter omdat een subkick nogal een sterk signaal geeft en dat is,al iets minder 'hot' met een jack tegenover een xlr.  ;)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Paul


bedankt musiqman;)

vandaag een speaker kunnen scoren, heb net ff gemeten en hij is maar 6", geen idee of dat genoeg is maar we gaan het eens proberen ;) ook al verwacht ik er niet veel van eerlijk gezegd, (de foamrand is helemaal los)

Als de foamrand is vergaan is het een afgelopen zaak. Binnen de kortste keren valt de cone er dan uit. Voor 15 euro kan je een nieuwe rand kopen en er op lijmen.
Als-ie alleen los zit kan je 'm weer vastlijmen ;)

GospelDrummerLars

Moet er ook nog een DI tussen of is dat niet nodig?
Wat vind jij er van?

Jenslathouwers


Moet er ook nog een DI tussen of is dat niet nodig?


Ik gebruikte die van mij zonder DI, momenteel gebruik ik hem niet echt meer nu ik een audix D6 heb, die geeft genoeg laag naar mijn smaak.
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Paul

#87
nov 17, 2012, 12:02 Last Edit: nov 17, 2012, 12:03 by Paul

Moet er ook nog een DI tussen of is dat niet nodig?

DI is handig voor lange afstanden (podium naar FOH bijvoorbeeld). Jackplug aan de speaker maken en die in de line-in van je recorder/interface. Of een weerstand ertussen en door de pre-amps laten gaan, maar dat vind ik counter-intuïtief: eerst het signaal verzwakken om het vervolgens weer te versterker. (wellicht werkt het wel heel goed, geen ervaring mee.)

GospelDrummerLars

Dank jullie wel. Ik kan weer n middagje knutselen!
Wat vind jij er van?

drums97

Ik heb nog een oud London City versterkertje staan, met 6" speaker.
Wellicht iemand interesse? Mag je zo komen halen.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Omhoog