Twijfel tussen versterkers/monitors

Gestart door Bert, okt 15, 2016, 21:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Bert

Hallo,

Ik heb in mijn bezit een Alto SXM112A. Deze monitor heb ik als drumversterker gekocht, maar omdat bij deze speaker het geluid behoorlijk vervormd wordt wil ik eigenlijk wel een andere.
Nou heb ik gehoord dat voor een drumversterker een minimale woofer van 15'' wordt aangeraden. Deze Alto was 12''.

Nou heb ik op internet de Devine Flex 15A gevonden en vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft?
De Alto is nieuw +-E.300. De Devine E.200,- maar heeft wel een 15'' woofer. Zou daarom het geluid van de Devine alsnog minder zijn dan van de Alto?

Wat zouden jullie aanraden, de Devine of toch bij mijn Alto blijven?
Of heeft er hier iemand een goede (actieve) drummonitor waar je erg tevreden mee bent, dan hoor ik dat ook graag!

Mijn budget is ongeveer E.200, misschien iets meer als ik nog genoeg kan terugkrijgen voor mn Alto evt :)

Ik hoor het graag!
Roland TD-11K met CY-13

ddrsonor

Ik heb geen ervaring met de Devine, prijs is erg laag..... (en of dat veel goeds voorspelt?). Ik zou nog effe doorsparen en zoeken naar (2e hands) Mackie SRM450 of dbTechnologies Opera D605 bijvoorbeeld.

67Deadman

Als je een drumversterker wilt hebben voor in jouw budget en je hebt niet veel zin om door te sparen dan kan je deze evt eens proberen. Lees de review maar eens bij bv Bax Shop

skytec-sp1500a-15-inch-actieve-luidspreker

Heb hem zelf ook en is een prima versterker voor mijn drumkit. Heb hem ook vaak als versterker voor mijn keyboard gebruikt en daar stond hij zijn mannetje wel.  Vooral de lage tonen kwamen lekker door.

Ligt er ook maar net aan wat je met deze versterker wilt doen. Voor kleine knusse projecten prima maar groter ? Dat weet ik niet.

Ik ben zelf op zoek naar een andere drumversterker want wat ik wel storend vind is dat de knoppen aan de achterkant zitten. Ik heb ze liever bovenop of aan de voorkant zitten. Als je bv de box als monitor naast je hebt staan kan je zelf niet bij de knoppen.
Moet je hem eerst kantelen of omdraaien. Dus snel wat geluid aanpassen is er niet bij.

En ik vind het nog steeds : Je moet zelf gaan luisteren en niet afgaan op horen van. Geluid is ook zo iets persoonlijks.


EE

#3
dec 19, 2016, 00:04 Last Edit: dec 19, 2016, 03:05 by EE
Ik gebruik zelf een EV ZXA1 tot grote tevredenheid. Lekker klein en compact.
Zeer goed geluid en een afschakelbaar laag filter.
Nadeel, volume regeling zit aan de achterkant.
http://www.bax-shop.nl/actieve-fullrange/electro-voice-zxa1-90b-8-inch-tweeweg-actieve-luidspreker#productinformatie


Een andere optie, welke ik helaas niet zelf ken is misschien dit:
https://www.thomann.de/nl/hh_tsm_10a.htm

Daar is ook een versie met 12" en 15" speaker van.

Edit: Oops..... niet goed gelezen, ik dacht dat je een stage-monitor bedoelde om de rest van je bandleden goed te kunnen horen......

Groet, Erik.

Omhoog