Goede versterker voor drum, elektrisch-akoestische gitaar en microfoon.

Gestart door gitaar en drum, mei 25, 2013, 10:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

gitaar en drum

mei 25, 2013, 10:15 Last Edit: mei 25, 2013, 13:43 by gitaar en drum
Hallo allemaal,

Ben binnenkort jarig, wist eigenlijk niet wat ik wou hebben maar toen bedacht ik mij opeens dat ik nog wel een goede versterker kon gebruiken. Heb namelijk nu 2 versterkers staan:

Ibanez T20 Troubadour (deze versterker is voor mijn elektrisch-akoestische gitaar).
gb-15 bass amplifier (Dit is wat op de versterker staat maar heb mijn god geen idee welke versterker dit is, kan deze niet vinden op internet. Deze versterker kreeg ik bij het drumstel dat ik kocht).

Nou ik kan in ieder geval wel vertellen dat deze versterker (de gb-15) NERGENS naar klinkt. Echt heel veel geruis tussendoor en het klinkt gewoon echt slecht.

Nu ben ik dus eigenlijk opzoek naar een versterker met wat meer watt (zat zelf te denken aan in ieder geval 50 watt en natuurlijk (heel erg) mooi klinkt!) En waar ik beide instrumenten op kan aansluiten plus een microfoon (en dat beide instrumenten en de microfoon mooi klinken).

Het is niet zo dat alles tegelijk hoeft moeten worden aangesloten, het liefst wel. Maar dat in ieder geval de elektrisch-akoestische gitaar en de microfoon tegelijk kunnen.

Ik hoop dat ik niet te veel eisen heb gesteld en dat jullie nog wel een model weten.
Qua prijs wil ik nog even niks zeggen, ik zie wel waar jullie mee aankomen!


Bedankt voor het lezen in ieder geval!
En alvast bedankt voor het antwoorden (als je iets weet).

Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

animal

Ik heb een aanrader voor je, de HK Lucas Nano 300. Ik heb er zelf ook één en ben daar zeer tevreden over. Voldoet volgens mij aan alle eisen die je stelt. Beschikt over vele aansluitingen, zowel ingangen als uitgangen en is ook nog eens enorm portable. Het hele systeem weegt 11 kilo.






Nijlpaard

+1. Die lucas is een echte alleskunner :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

gitaar en drum

#3
mei 25, 2013, 13:40 Last Edit: mei 25, 2013, 17:59 by gitaar en drum
animal, die ziet er zeker goed uit! Bedankt voor de snelle reactie! Zit er zeker over te denken om deze aan te schaffen! Nog andere optie's?
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

gitaar en drum

Heb zondag de HK Lucas Nano 300 (bij de bax-shop) besteld. En heb hem vandaag binnengekregen. Een ik ben er super over te spreken! Geluidskwaliteit is super! Heb tot nu alleen mijn drumstel en mijn mobiel erop aan gesloten, maar zang en gitaar gaat geen probleem worden ga ik vanuit. Heb zelf ff 2 (zeer-oude maar goed werkende) philips speakertjes erop aangesloten, fantastisch! Mijn geluid in die speakers kan niet zo'n hard (als je hem te hard zet gaan deze kraken), maar sluit er dus een paar mooie speakers op aan en klaar!

Had eerst gewoon even mijn 15 watt (kl*te) versterker erop aangesloten (om te proberen), deed het eerst wel op die manier (van de philips dat je dus meerdere speakers hebt), later niet meer. Toen was het alleen 15 watt ding of alleen de Lucas. Mijn gitaarversterker is niet geschikt voor de drums dus heb dat niet geprobeerd. Maar dit werkt top!!

Ben super blij ermee (tot nu toe tenminste). En mijn hele vloer trilt (door de bass). Sorry buren hij gaat zo zachter!

Kortom super versterker, als je twijfelt gewoon doen. Kan me niet voorstellen dat je hier spijt van krijgt!

Bedankt Animal voor de tip!
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

animal

#5
mei 28, 2013, 19:47 Last Edit: mei 28, 2013, 19:51 by animal
Graag gedaan gitaar en drum, Arnhemmers onder elkaar  :') .

Je schrijft dat je 2 extra speakers op aan sluit, PAS DAAR MEE OP! Je kunt daar de Nano mee 'beschadigen' Welke uitgang(en) gebruik je om de speakertjes aan te sluiten?
Jij hebt je bestelling eerder ontvangen dan ik en jij hebt nogwel later op de dag besteld  :'( .
M'n op zondag bestelde ART T8 transformer/isolator is nog steeds onderweg. :O

gitaar en drum


Graag gedaan gitaar en drum, Arnhemmers onder elkaar  :') .

Je schrijft dat je 2 extra speakers op aan sluit, PAS DAAR MEE OP! Je kunt daar de Nano mee 'beschadigen' Welke uitgang(en) gebruik je om de speakertjes aan te sluiten?
Jij hebt je bestelling eerder ontvangen dan ik en jij hebt nogwel later op de dag besteld  :'( .
M'n op zondag bestelde ART T8 transformer/isolator is nog steeds onderweg. :O


Arme jij! Hoop dat ie snel komt!
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

animal

Dank je voor het medeleven. :')

gitaar en drum

Heb inmiddels ook een microfoon en een gitaar erop aan gehad, zoals verwacht fantastisch!

Animal, maakte trouwens een terecht opmerking dat ik er mee uit moet kijken om speakers erop aan te sluiten. Het blijkt dat op de manier zoals ik het nou doe het wel kan (meer geluk dan wijsheid).

Ik heb ze namelijk in de goede output gedaan en heb actieve speakers gebruikt (en dus geen passieve).

Dus kortom helemaal blij. Nog ff een vreugdedansje:  *O*
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

Omhoog