kun je opnemen zonder computer?

Gestart door deathmetal, nov 13, 2012, 15:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

deathmetal

Hallo,
Ik heb een vraag: kun je ook opnemen zonder computer?
Ik heb zelf namelijk geen computer wel een tablet en ik heb een elektronisch drumstel de alesis dm10 studiokit.
In verschillende muziekwinkels zag ik wel mobiele opnamerecorders zou ik die dan kunnen aansluiten op het drumstel of kan dat niet met de alesis studiokit? Ik heb er zelf geen verstand van en ben al de hele dag aan het zoeken op internet en in de gebruiksaanwijzing en ik kan het niet vinden.
Alvast bedankt!

Nijlpaard

Gezien de foto van de module heb je een aux out en een main out.

Op beide kan je iets aansluiten wat een ingang heeft zoals een Tascam DR07, cassetedeck, minidisc recorder, 8track of nog ouder. D

Dus nee, een computer is niet speciaal nodig
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

deathmetal

Oke bedankt voor het antwoord! Ik had ook een mooie recorder gezien de line 6 backtrack van 40 euro maar die is alleen voor gitaar zei die man van de winkel dus dan moet ik zeker een dure nemen om drums op te nemen?

Nijlpaard

Tja, in principe zou elke recorder met een line in geschikt moeten zijn. Hangt er een beetje vanaf wat je wilt.

Thomann heeft ze in alle maten en voor alle prijzen

http://www.thomann.de/nl/mobiele_recorder.html?ls=100
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

deathmetal

Bedankt voor die site!

Robert-Jan

Wat voor tablet heb je?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

deathmetal

Ik heb de Samsung galaxy s2 tablet

Robert-Jan

Ok, dan kan ik je niet heel veel verder helpen.
Ik weet wel dat je met een ipad prima e drums kunt opnemen, een kabel tussen de ipad en de audio uit van de set en de juiste app en voila..
Kan vast ook met een samsung op de een of andere manier.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog