Microfoon-opstelling

Gestart door vandeflosch, sep 19, 2012, 00:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

vandeflosch

Een topic over hoe microfoons opstellen.

In mijn geval: Ik heb 4 micro's: bass, kick, 2 overheads.

Momenteel heb ik door de overheads meer bassdrum dan door mijn kickmicro...
Hoe los ik dit op?

Cymbalen zijn ook te veel t.o.v. toms, maar dat kan ik misschien met EQ achteraf bijwerken, of niet?

Jenslathouwers

Kan een domme vraag zijn maar wat is het verschil tussen je mic die je bass noemt en die je kick noemt?
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Dribbel


Een topic over hoe microfoons opstellen.

In mijn geval: Ik heb 4 micro's: bass, kick, 2 overheads.

Momenteel heb ik door de overheads meer bassdrum dan door mijn kickmicro...
Hoe los ik dit op?

Cymbalen zijn ook te veel t.o.v. toms, maar dat kan ik misschien met EQ achteraf bijwerken, of niet?


Je basdrum mic sterker zetten doe je met gain, en omdat dat nogal een puntig en normaal niet echt dynamisch gespeeld word mix ik deze vrij sterk in op PFL en +6 dB

In deze opstelling kun je iets met je mid doen, maar daar houd het dan ook gelijk op.
Verder weg zetten lukt misschien, zodat je een meer ambiant geluid krijgt.
Yamaha recording & sabian

Hoefnix

Zoek even Op recorderman setup in dit forum. Dan vind je een. Paar threads die hier uitgebreid op ingaan.

Animal baars

Of zoek het op Youtube op. Staat helemaal vol met voorbeelden over het opnemen met maar 2 overheads. Dan heb je je kick er alleen bij om 'em wat extra te laten klinken.

Bijvoorbeeld:

vandeflosch


Kan een domme vraag zijn maar wat is het verschil tussen je mic die je bass noemt en die je kick noemt?


foutje van mij; mijn 4 micro's zijn: kick, snare, 2 overheads

sorry :)

Omhoog