drum mics

Gestart door Jenslathouwers, jun 13, 2012, 22:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

musiqman

Nee heb me ingelezen op de diverse fora. Ik wil er in de nabije toekomst iig 1 gaan aanschaffen om te testen in de studio en live.


Wat ik ook tegenkwam is de electro voice nd468 op snare (ik ken m alleen als tom/cab mic) wat ik lees schijnt het  een sm57 te zijn met meer laag definitie.

vandeflosch

een week geleden wist ik niks van opnemen. Nu weet ik al heel wat meer dan niks, dankzij dit forum.

Thx all ! :-)

Ik heb al een interface, micro's en kabels geselecteerd.

Rest mij nog de software + statieven.
Of vergeet ik nog iets? Zijn er klemmen bij de micro's of statieven of koop je die los?

Even over de microfoonstatieven:

Voor overhead en snare zou ik dit gaan gebruiken:
http://www.thomann.de/nl/km_210-9_stativ.htm

- Verstandig of zijn er betere keuzes? Er zijn namelijk zoveel statieven dat het voor mij niet overzichtelijk is.
- Pakken jullie doorgaans iets anders voor snare dan voor overhead of niet?

Voor bas:
http://www.thomann.de/nl/km_25935.htm

- Wederom dezelfde vragen

Jenslathouwers

K&m statieven is een heel goede keuze, wel zou ik voor de snare een kleiner formaat kopen dan voor de overheads anders neemt je statief voor je snare heel veel onnodige plaats in.

Zo eentje voor de snare bvb:
http://www.thomann.de/nl/km_259_mic_stand.htm?sid=21db5108159d0939feeb6c350826bafc

Het statiefje dat je aangeeft voor je kick mic lijkt mij ook een verstandige keuze.

Wat de software betreft: ik weet niet jst welke audio interfacebje geselecteerd had maar bij de zoom r16 krijg je op veel plaatsen (als je hem nieuw koopt toch) cubase software bij (weet niet exact dewelke) dus dat is mss nog iets dat je eens kan nagaan.

Succes als je gaat recorden, je bent al aardig op weg zo te zien!
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

vandeflosch

Bedankt !

wat betekent de 210/9 eigenlijk in mijn overhead-statieven?
http://www.thomann.de/nl/km_210-9_stativ.htm

Voor interface had ik de tascam US-600 geselecteerd.
http://www.thomann.de/nl/tascam_us600.htm

Begrijp ik het verkeerd of zit daar een soort van Cubase bij?


Jenslathouwers

Daar zit zo te zien idd ook een versie van cubase bij, ik heb overigens geen idee wat de 210/9 wil zeggen.
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

paQ

niks... gewoon de serie.... wat is een Sonor 3000? :?

vandeflosch


Jenslathouwers

Normaal zit bij elke mic een houder bij. Bij de shure sm57's van thomann zeker want die heb ik ook net aangeschaft. Normaal staat er wel ergens wat er juist allemaal bij de mic geleverd word.
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

paQ

bij de D6 zit ook een houder.
Bij de AT2020 denk ik ook, maar geen spinnen.
Als je van de statieven afblijft tijdens het opnemen moet het ook niet zo'n probleem zijn. Condensators zijn wel gevoeliger voor "aanraakgeluiden"

musiqman

Bij de 52 heb je trouwens een bundel met een handig 3 punts statief:

http://www.thomann.de/nl/shure_beta_52_bundle.htm

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Nog beter (zat meer wbt budget mee te denken)

Harre

Hij is met die bundel wat goedkoper, maar het statief heeft gelijk een bult minder afstelmogelijkheden. De mic in de kick plaatsen gaat met dit statief niet.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

vandeflosch


bij de D6 zit ook een houder.
Bij de AT2020 denk ik ook, maar geen spinnen.
Als je van de statieven afblijft tijdens het opnemen moet het ook niet zo'n probleem zijn. Condensators zijn wel gevoeliger voor "aanraakgeluiden"


wat zijn die spinnen?

Anserini

Daar hangt een mic vrij in, zodat trillingen opgevangen worden:


harmen 18



En dit krijg je. Gewoon een vaste klem die je op de onderkant schroeft (dacht ik?)

Zolang je geen vloer hebt die enorm beweegt en trilt als je je bassdrum intrapt moet dat wel aardig goed gaan lijkt mij. Anders zou je er een spin (dus dat metalen frame met elastiekjes zodat de microfoon vrij hangt) bij moeten kopen.

Robert-Jan

Die spin is echt niet nodig..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Harre

Bij live opnames op een houten podium lijkt het me misschien nog wel handig. Als je de opnames dan af gaat mixen hoor je op de kick in ieder geval niet iedereen over het podium heen rennen, maar verder geloof ik ook niet dat hij veel nut heeft.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Animal baars

Ik heb een spin nog nooit gemist en zou het geld wat die dingen kosten €40/st ofzo, lekker in m'n zak houden. Ook live zul je eerder een gitaar mee horen over je overheads dan een beetje extra van je kick.

Robert-Jan


Bij live opnames op een houten podium lijkt het me misschien nog wel handig. Als je de opnames dan af gaat mixen hoor je op de kick in ieder geval niet iedereen over het podium heen rennen, maar verder geloof ik ook niet dat hij veel nut heeft.


Maar, het gaat hier om home recording toch?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Harre

Nou ja... drum mics eigenlijk. Wat de toepassing ervan is, dat is uiteindelijk aan de gebruiker :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

harmen 18

Maar....... Om nu een spin van 40 euro te kopen om een microfoon van 100 euro.

Ik vind het wat overdreven bij deze microfoon. gewoon een beetje nadenken over hoe je het neerzet, dan komt het goed. mocht je er nu echt last van hebben kun je altijd nog een stukje schuim onder de poten van de microfoon standaard leggen.

Harre

Het is maar wat je met de opnames wilt, naar mijn idee. Ga je een live album uitbrengen dan lijkt het me bijna logisch om zo'n spin te gebruiken, maar okee... dan hangt er ook een ander type mic in. Zoals RJ al min of meer aangeeft is het bij een eigen opname die je als uitbreiding van je drumhobby in elkaar zet niet nodig om zo'n spin te gebruiken.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

paQ

Ik zie dit net liggen bij FB R'dam. 
89 euro demomodel (boeie)

Omhoog