drum mics

Gestart door Jenslathouwers, jun 13, 2012, 22:58

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard

Budget ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan


Nijlpaard

#152
mrt 21, 2013, 20:13 Last Edit: mrt 21, 2013, 20:14 by Nijlpaard
Als je zo goedkoop mogelijk wil. Ik heb zelf een paar behringer c2. Kosten niet veel maar doen het voor mij prima. Kosten 50 euro bij Thomann


http://www.thomann.de/nl/behringer_c2_stereoset.htm


Als je een idee wil. onderstaande is opgenomen met een behringer zo'n 5 centimeter boven de hihat.
Geen verdere bewerking. Rechtstreeks opgenomen naar een Tascam sd recorder.

https://dl.dropbox.com/u/6502179/Cymbals/Hihat1.mp3
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

druMees

niet dat ik er erg veel verstand van heb. Maar prijs/kwaliteit is zeker goed!! Erg helder en hij vangt veel op, zacht en hard etc. Bedankt voor de tip! Erg leuke mic's.  :Y

harmen 18

Sm 57 is iig niet geschikt. Dit is een dynamische microfoon, deze pakt niet genoeg op.

Ik geef je de tip te kijken naar een setje oktava overheads. Deze zijn nagenoeg net zo duur als de 614's en klinken fijner. Precies binnen je budget dus.

http://www.thomann.de/nl/oktava_mk_01201_black_msp2_matched_p.htm

Raymond


D112 , als er wel een gat in zit ? of als er geen gat in zit ?


Een Beta91 i.c.m. een Beta 52. De 91 in de ketel, de 52 voor het gat.

@Drumees: De E614 is een goede keuze voor hihatt. Als overhead ben ik er minder gelukkig mee.
De Oktava's vind ik erg goed als overhead.
De SM57 is geen condensator en absoluut niet geschikt als overhead.
Heerlijk die stilte

Def-11

#156
mrt 25, 2013, 11:46 Last Edit: mrt 25, 2013, 12:28 by Def-11
Heeft iemand een idee wat het verschil in resultaat na opnemen is tussen de AKG D22 en de D40? De D22 wordt niet meer gemaakt dus voor de aanvulling denk ik aan een D40 ernaast. De karakteristieken lijken niet echt heel veel te verschillen... De D40 lijkt net iets meer in het laag te doen dan da D22.


Paul

Lijkt me geen probleem om een soortgelijke, maar iets andere mic erbij te gebruiken? Zet je die D40 gewoon op de floortom ;)

Def-11

#158
mrt 25, 2013, 12:47 Last Edit: mrt 25, 2013, 12:56 by Def-11

Lijkt me geen probleem om een soortgelijke, maar iets andere mic erbij te gebruiken? Zet je die D40 gewoon op de floortom ;)
Ik had dus exact dát idee....   *D  Ik kan me alleen wel voorstellen dat in de praktijk er tóch een andere klankkleur ontstaat. Een E604 er naast hangen zou ik dus niet zo snel doen. Vndaar mijn vraag of iemand daar ervaring mee heeft.

Luc

#159
apr 19, 2013, 14:23 Last Edit: apr 19, 2013, 14:47 by Luc
Welke mics raden jullie aan voor een 10 tom en 14 + 16 floortom?

Zie vanalles langskomen, zoals 421 op de 10 inch en AKG 112 op de floortoms. Ook wordt er veel gesproken over de Audix d2 op 10 en d4 op 14+16.

Het is trouwens vooral voor home recording, dus niet echt voor live.
Meinl Byzance or Zildjian K Custom...

harmen 18

Sennheiser e604 / 904 of iets vergelijkbaars.

En als je wat meer geld wil uitgeven idd sennheiser md421

Luc


Sennheiser e604 / 904 of iets vergelijkbaars.

En als je wat meer geld wil uitgeven idd sennheiser md421


Ook voor floortoms?
Meinl Byzance or Zildjian K Custom...

Animal baars

#162
apr 19, 2013, 16:31 Last Edit: apr 19, 2013, 16:32 by Animal baars
Ik zou voor de D4 gaan op de floors, maar als je de centen voor een MD421 hebt, is dat ook een hele gave microfoon. De D112 ben ik gewoon niet kapot van. maar op een floor heb ik die nog niet gehoord.

Voor de kleinere toms is een 604 of 904 of een Beyer TG-D58c prima. Maar opzich kan een E604 en zo'n Beyer op elke tom wel. Alleen bij een 18" floor zou ik iets groters neer zetten

harmen 18

md421 of md441 of floor is een hele mooie oplossing.

maar ach, er zijn veel meer opties.

Nijlpaard

Staat een D4 te koop op MP.


Erg goede mics :Y


http://link.marktplaats.nl/663666445
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Luc

Ik ga dan voor de D4 op de 14 en de 16.
De 10 twijfel ik nog tussen een e604 of 421....
Meinl Byzance or Zildjian K Custom...

ddrsonor


Welke mics raden jullie aan voor een 10 tom en 14 + 16 floortom?

Zie vanalles langskomen, zoals 421 op de 10 inch en AKG 112 op de floortoms. Ook wordt er veel gesproken over de Audix d2 op 10 en d4 op 14+16.

Het is trouwens vooral voor home recording, dus niet echt voor live.


Hey Luc, long time no see .. :)

Ik heb een setje sennheiser 604's.... je mag ze wel eens proberen....

groet,

Marc

willem4130


Misschien heeft Willem nog iets interessants toe te voegen hierover, aangezien hij zijn Noble & Cooley naar mijn weten heel open stemt en er regelmatig mee optreedt?



Sorry voor de heel late reactie maar ik lees het nu pas en wil er nog wel even op reageren.

Ik stem mijn kit inderdaad wel behoorlijk open. Maar N&C klinken wel redelijk droog wat het, denk ik, voor geluidsmannen al makkelijker werken maakt. Daarnaast speel ik vrijwel altijd met een tom-setup van 8, 10, 14. Op de twee kleinste gebruik ik clear ambassadors, op de floor een clear emporer (klinkt nog wel steeds heel open). Kleine maten hebben sowieso een relatief korte sustain en op de floor gebruik ik dus een dubbellaags vel (omdat het anders wel heel veel sustain geeft).

Ik heb eigenlijk nooit gehad dat ik moest afplakken (alhoewel ik dit zelfs enkele keren heb aangeboden). Of er gegated wordt, weet ik eigenlijk niet. Meestal ga ik in de zaal staan en laat een bandlid drummen en ben eigenlijk altijd heel tevreden met de sound. Scheelt ook dat ik vaak met dezelfde geluidsmensen werk. Die weten wat ze kunnen verwachten en hoe ik wil dat het klinkt. Maar ik stel me wel dienstbaar op; als ik iets moet aanpassen doe ik dat eigenlijk zonder vragen. Maar dit is tot nu toe maar een paar keer voorgekomen (in een studentenbandje met amateurgeluidsman, met enkel equalizers, i.c.m. een akoestisch lastige ruimte (hoog hol podium met houten vloer, overal rechte hoeken). Toen kon ik ook zelf na uitproberen, wat me werd aangeboden door de geluidsman, geen goed resultaat bereiken met de aanwezige middelen. Toen was de sustain wegnemen d.m.v. tape de beste optie. Klonk simpelweg beter in de eindmix.

Ik kan wel eens vragen aan de geluidsmensen met wie ik het meest werk, of ze de sustain verkorten. Maar of ze dit nou doen of niet, voor mij is het heel simpel: het moet voor de geluidsman werk- en beheersbaar zijn en ik wil dat het goed klinkt in de eindmix. Vaak bereiken we dit vrij snel en ben ik dik tevreden. Of ze daarbij gaten, weet ik eigenlijk niet eens, maar mocht dat zo zijn dan vind ik (schijnbaar) de sustain nog steeds voldoende.
Zolang het maar organisch klinkt, ben ik blij.  :)
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Nathan

Hallo Drum forum leden,

Kent iemand van jullie 682drums.com ? Hier verkopen ze mesh heads mic's enzz
Hier verkopen ze ook een bass microfoon kan iemand mij vertellen of deze ook
goed is. Heeft iemand hem?

het is deze (link naar site)

http://www.682drums.com/DCB-4-Bass-drum-microphone-p-16184.html

Muzikale groet

Jenslathouwers


Hallo Drum forum leden,

Kent iemand van jullie 682drums.com ? Hier verkopen ze mesh heads mic's enzz
Hier verkopen ze ook een bass microfoon kan iemand mij vertellen of deze ook
goed is. Heeft iemand hem?

het is deze (link naar site)

http://www.682drums.com/DCB-4-Bass-drum-microphone-p-16184.html

Muzikale groet


Persoonlijk heb ik geen ervaring of kennis van dit merk, ik heb zelf heel lang een goedkopere basdrum mic gebruikt en nu ik een audix D6 heb aangeschaft heb ik spijt dat ik er zo lang mee gewacht heb. Ik heb 2 goedkopere mics gehad en die gaven bijna geen punch, je kreeg dus een wolk laag, zonder duidelijk begin, en dat klinkt echt nergens naar. Als je een mic koopt voor je basdrum zou ik in een keer door sparen voor een van 'de grote 3' modellen (sorry mocht ik er vergeten zijn) deze drie zijn:

- audix D6 (de duurste, maar een pracht van een mic, zit rond de 200€)
- shure beta 52A ( zit rond de 180€)
- AKG d112 (zit rond de 160€)

Persoonlijk vind ik Thomann een hele goede webshop als het over mics gaat, misschien kan je daar eens een kijkje nemen ;)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Animal baars

Vergeet ook de 602 en 902 van Sennheiser niet ;) En de Shure Beta91A is ook een goeie! Zeker met een wat kleinere kick. Maar die is wel fors geprijst..

Maar zelf heb ik de Audix D6 en die vind ik uit het bovenstaande rijtje toch de beste. En zeker de moeite van het doorsparen waard!

Nathan

Okee bedankt voor jullie advies maar ik heb zeker geen kleine bassdrum :) ik heb een 22'' x 20''
Die lekker luid en laag klinkt ik heb wel eens gehoord van mic's die overslaan of zoiets bij een te
hard of luid geluid dit wil ik echt niet er moet gewoon veel body uit komen. Want de bass snare en toms
moeten bij mijn spel er altijd lekker uit komen.

Dries

Dichtslaan zal bij een goede drummicrofoon niet zomaar gebeuren.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Harre

Inderdaad. Eerder een kwestie van een gain die niet goed staat afgesteld.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Animal baars


Vergeet ook de 602 en 902 van Sennheiser niet ;) En de Shure Beta91A is ook een goeie! Zeker met een wat kleinere kick. Maar die is wel fors geprijst..

Maar zelf heb ik de Audix D6 en die vind ik uit het bovenstaande rijtje toch de beste. En zeker de moeite van het doorsparen waard!


Heb hier nog een aanvulling op :)

Ik heb afgelopen zondag met een briljante combinatie gewerkt: de Beta 91A in de kick en de Audix D6 in het micgat van m'n vel. De D6 voor een solide boom in de zaal en de Beta 91A voor een hele strakke tik daarbij en dat is ook erg lekker op de monitor. Die combinatie ga ik zeker vaker gebruiken. Alleen jammer dat we dat extra kanaaltje op onze 16ch tafel niet hebben. Gisteren werkten we met een digitale tafel met een tikkie meer aansluitingen..

Omhoog