drum mics

Gestart door Jenslathouwers, jun 13, 2012, 22:58

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Jenslathouwers

hier kan je alles kwijt over de drum mic's die je gebruikt.

ik heb alvast een vraagje:

ik ga men drum uitbreiden en heb dus ook extra tom mic's nodig, ik had er gezien van samson voor bijna geen geld... heeft iemand hier ervaring mee?

dit zijn ze:
http://www.thomann.de/be/samson_qtom.htm
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Rob

Ik heb ze ook ben er zeer over te spreken, één minpuntje de clamp is een zwake schakel breken snel af zeker als je een wat hogere rims hebt
hier kan je alles kwijt over de drum mic's die je gebruikt.

ik heb alvast een vraagje:

ik ga men drum uitbreiden en heb dus ook extra tom mic's nodig, ik had er gezien van samson voor bijna geen geld... heeft iemand hier ervaring mee?

dit zijn ze:
http://www.thomann.de/be/samson_qtom.htm

FoREVer

dit zijn zeker goede mics, ik heb ze zelf ook. ze zijn Robuust ( dus kunnen tegen een stootje ) en ze geven een goed kwaliteit geluid. zeker een aanrader voor een wat "minder" budget  *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Jenslathouwers

ja cobus potgieter (youtube) gebruikt deze ook .. maar hij is endorser dus het kon natuurlijk dat hij af en toe een hele nieuwe kit nodig had... maar als deze degelijk zijn ga ik deze wss aanschaffen voor men extra toms.
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

harmen 18

De prijs kwaliteit verhouding is goed (ze kosten dan ook niet te veel.......).

Als je er mee wil gaan homerecorden dan zijn ze perfect voor opnames met een lager budget. Alleen de meeste geluidsmannen zien je er liever niet mee aankomen, vooral om de naam. Die ga je ook niet overtuigen, dat is gewoon zo. Die zien je liever komen met Sennheiser 604's voor op toms, maar die vallen waarschijnlijk buiten je budget.

Animal baars

Je ziet regelmatig e604 op marktplaats staan. Ik zou liever sennheisers op m'n tom hebben en dus even door sparen. Geld geeft je maar een keer uit dus waarom dan niet in 1 keer goed. Dat Cobus samsons gebruikt zegt niets over het geluid (wat ik persoonlijk niet altijd even mooi vind in zijn filmpjes).

Maar met alleen kick, snare en twee goede overheads krijg je een top geluid. Ik zou eerder een setje van 4 kwaliteits mics willen dan een grote set b-merk dingen. Ik heb zelf ook zo'n 7 delige drum mic set liggen. Gebruik 'em alleen totaal niet sinds ik met 4 microfoons een betere versterking heb.

Jenslathouwers

Van welk merk heb je die 7delige set?
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Animal baars

T.bone (thomann huismerk). Het zijn remakes van de Shure PG serie. http://www.thomann.de/nl/the_tbone_dc4000_drummikrofonset.htm

Voor het geluid zijn het best fijne microfoons. Vooral de overheads zijn netjes en doen niet onder voor een PG81 van Shure. De tom mic's heb ik zelf niet vaak gebruikt.

Maar dit setje ligt al een hele tijd stof te happen onder mijn bed. Gebruik sinds een jaar ofzo een Audix D6, SM57's en twee AT2020's.

Jenslathouwers

ziet er niet slecht uit, ik heb momenteel een setje van DAP waar ik over het algemeen zeer tevreden over ben, alleen vind ik er nergens losse exemplaren van dus kan ik men mic-kit daar niet mee uitbreiden...

ik ben ook aan het denken over een setje van t-bone met 2 condensors, zodat ik er een extra onder men hi-hat kan plaatsen en 1 op men bel.

deze : http://www.thomann.de/nl/the_tbone_em800_stereo_set.htm

iemand daar ervaring mee ?
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

harmen 18

Maar:

Wat wil je er nu eigenlijk mee?

Pro geluidstechnici hebben liever dat je met helemaal niets aankomt dan een dap/tbone/superlux/etc. setje. Als je het thuis wil gebruiken dan is dat dus evt. wel mogelijk maar kwalitatief zal het niet geweldig zijn.


Kijk eens een keer naar microfoons van bijvoorbeeld "ev" (bijv. de co serie) ze kosten niet de hele wereld en klinken aardig.

Anserini

DAP moet je toch wel los kunnen bestellen bij een dealer? Anders even contact opnemen met Highlite: http://www.highlite.nl

Jenslathouwers

@harmen; onze geluidstechnicus is altijd onze eigen geluidstechinicus, wij hebben zelf een volledige PA installatie en nemen deze altijd mee.

wat DAP betreft ,  ik heb er zeker geen klachten over en ook al vaak complimenten gekregen over de klank van de drums...

@ anserini; ja ik had ze nergens online gevonden maar via een dealer zal het wss wel lukken.
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Luc

Ik ben ook van plan om mics te gaan kopen voor mijn drums maar ik twijfel tussen 2 sets, namelijk de Shure PGDMK6-XLR http://www.thomann.de/nl/shure_pgdmk6xlr.htm en de Audix DP-Quad http://www.thomann.de/nl/audix_dpquad.htm.

De shure heeft meer mics, kabels en is goedkoper. Echter is de Audix set kwalitatief beter, tenminste dat lees ik zo op andere forums. Wat raden jullie mij aan?
Meinl Byzance or Zildjian K Custom...

harmen 18

Wat wil je er mee gaan doen? Opnemen of live? (of beide?)

Live is het het prettigst om te kunnen "closemiken" (elke trommel een microfoon, een hihat en 2 overheads). Met een bass, snare en 2 overheads zal je live veel last krijgen van overspraak (ander geluid over jouw microfoons. Van bijvoorbeeld gitaar gejengel  :X ) Dat werkt voor de geluids man niet (prettig) Het kan, maar een aantal tom microfoons en evt. nog een extra overhead werkt het prettigst.

Als je gaat opnemen zal je niet veel last hebben van overspraak (of je wil een hele band ineens gaan opnemen) dan kun je redelijk uit de voeten met het standaard setje.


Over de audix set word altijd erg positief gepraat. De Shure pg serie word gezien (gehoord eigenlijk) als slap aftreksel van de SM serie.

De audix is dan ook meer als de SM serie van shure.

Luc

#14
jun 17, 2012, 13:37 Last Edit: jun 17, 2012, 13:38 by Luc

Wat wil je er mee gaan doen? Opnemen of live? (of beide?)

Live is het het prettigst om te kunnen "closemiken" (elke trommel een microfoon, een hihat en 2 overheads). Met een bass, snare en 2 overheads zal je live veel last krijgen van overspraak (ander geluid over jouw microfoons. Van bijvoorbeeld gitaar gejengel  :X ) Dat werkt voor de geluids man niet (prettig) Het kan, maar een aantal tom microfoons en evt. nog een extra overhead werkt het prettigst.

Als je gaat opnemen zal je niet veel last hebben van overspraak (of je wil een hele band ineens gaan opnemen) dan kun je redelijk uit de voeten met het standaard setje.


Over de audix set word altijd erg positief gepraat. De Shure pg serie word gezien (gehoord eigenlijk) als slap aftreksel van de SM serie.

De audix is dan ook meer als de SM serie van shure.


Bedankt voor je antwoord. Op dit moment is het nog voor thuis. Ik ben wel van plan later nog de toms apart te versterker maar dat vind ik op dit moment erg duur. Ik heb 4 toms en als ik deze allemaal apart wil gaan versterker ben ik 400 euro meer kwijt.
Meinl Byzance or Zildjian K Custom...

Hammar

Bij die Audix set zitten geen tommics??

Luc


Bij die Audix set zitten geen tommics??


Bij deze set niet. Er zijn nog duurdere sets die deze wel hebben, maar aangezien ik ook nog een mixer moet kopen(waarschijnlijk Zoom R16, nog niet zeker) moet ik er nog eens 300 euro bijtellen.
Meinl Byzance or Zildjian K Custom...

harmen 18

Dan zou ik als ik uit deze moest kiezen (sowieso) voor de audix gaan. Eerst gaan prutsen met dat setje, dan later nog tom microfoons erbij kopen. En wees niet bang om dan in een keer sennheisers te kopen, het kan gewoon bij elkaar en niemand zou je er gek om aankijken. Over het algemeen vind je die (sennheiser e604) ook vaker op marktplaats voor nette prijzen te koop dan audixen.

Anserini

Er staat iig een Zoom R16 te koop op het forum: http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,1130.0.html
Hou je weer wat extra over voor de mics. ;)

Ik zou iig ook voor kwaliteit gaan, in het 'recorderman' topic kun je lezen hoe je met 2 mics een erg leuk geluid kunt opnemen, dus kwantiteit zegt niet alles.

Boudewijnow

Even een vraagje, is dit de Audio Technica AT2020 die sommigen hier ook gebruiken als overhead?
http://www.thomann.de/nl/audio_technica_at2020.htm

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Luc

Ik heb toch besloten om wat meer uit te geven en voor de duurdere mics te gaan.
Ik ben van plan om deze te kopen:

Snare: Shure SM57
Basdrum: Shure Beta52
Overhead: 2x Oktava MK012
Daarnaast nog een Zoom R16

Voor de toms koop ik tijdelijk 4 Samson Qtoms voor 70 euro. Deze ga ik later nog vervangen met waarschijnlijk Sennheiser e604.

Wat vinden jullie van deze combinatie? Raden jullie eventueel wat anders aan?

Daarnaast heb ik nog een vraag over de mic stands. Is zo een micstand van 20 euro(bv. Millenium MS-2001) goed genoeg voor de overheads? Of kan ik beter iets duurder pakken(Superlux MS200(50e)).
Meinl Byzance or Zildjian K Custom...

Jenslathouwers

mijn ervaring met statieven voor overheads is dat je best toch voor iets duurder (en dus steviger) gaat. mijn vorige statieven deden was ze moesten doen maar waren toch niet echt heel stabiel...

mijn advies; niet TE goedkoop gaan in statieven voor overheads...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

animal

Wat Jenslathouwers zegt is waar, dat je voor overhead statieven voor een stevig model moet gaan. Ik vind de originele overhead statieven echter vaak veel te lomp. Zo hebben ze vaak een enorme hengel en, nog vervelender, de benen nemen een enorm vloeroppervlak in.
Ik adviseer je daarom een degelijke, normale, microfoonstand met hengel te kopen van het merk K&M.
Deze functioneren prima als overhead stand http://www.thomann.de/nl/km_210-9_stativ.htm

Jenslathouwers

exact wat ik bedoelde animal ;) ben niet zeker maar denk zelfs dat dat de statieven zijn die ik heb...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Omhoog