Stick control ..... Dat is echt zo'n boek waarmee je zelf iets moet doen. Van voor naar achteren alle stickings leren is niet echt zinvol.....
Hoezo niet? ik denk dat iedereen wel iets kan leren van Stick Control. Het is inderdaad een enorme databank aan handzettingen, maar dat wil niet zeggen dat het niet zinvol is om alles van voor naar achter te spelen. Je krijgt er een grote handvrijheid van.
Ik geef je echter wel gelijk: het mooie van het boek is dat je de licks op je drumstel toe kan passen. I.p.v. linker en rechterhand alleen kun je de patronen over voeten mee laten lopen of juist andersom, of rechts t.o.v. Links spelen (zeg zestienden met R.H en R.V. om-en-om om vervolgens met linkervoet en hand de oefeningen eroverheen te spelen. Al eens geprobeerd? (alleen voor VERgevorderden!)
Da's nou juist het mooie van dat meesterwerk; het bied meer dan genoeg om je hele LEVEN ermee bezig te zijn. En mocht je daarmee klaar zijn dan heeft meneer Stone altijd nog 'Accents & Rebounds' om hetzelfde mee te doen... auw...
Mijn drumbibliotheekje:
- George Stone: Stick Control
- George Stone: Accents & Rebounds (dagelijkse kost)
- Marvin Dahlgren & Elliot Fine: 4 way coordination
- Alles van Thomas Lang
- Div. rudimentaire boeken