Hoi allemaal,
Ik ben bezig om zelf een E-drum te maken. Ik bezit nu een DTXpress 3 set, maar ik wilde graag op meshheads spelen.
Nu zijn de "goede" drums met Meshheads zoals die bv Roland erg duur..
dus ik dacht ik ga het zelf proberen.. Na een aantal topics door gelezen te hebben ben ik maar van start gegaan.
Ik wil mijn set maken uit oude toms, op deze manier kan ik veel hergebruiken en de kosten toch in de hand houden.
Nu heb ik toch nog een aantal vragen, hopelijk kan hier iemand mij advies geven.
Aangezien ik in een appartement woon moet ik rekening houden met geluidsoverlast.
Nu heb ik drumtec al om advies gevraagd maar ik wil ook graag jullie mening/advies weten.
Welke meshheads kan ik het beste gebruiken? ze moeten natuurlijk aanvoelen, stil zijn en natuurlijk tegen een stoot kunnen...
De afmetingen die ik gebruik zijn: 14" snare, 8-10-12" Toms, 13" Floortoms en een 16" Bassdrum..
Vooral de BD is belangrijk.. wat kan ik hiervoor het beste gebruiken zonder dat ik na 1 keer trappen er doorheen zit.
Tevens wil ik mijn set gaan schilderen, nu wil ik graag een mat zwarte kleur op mijn shells... Welke verf kan ik hiervoor het beste gebruiken???(weet iemand precies welke kleurcode of o.i.d. van matzwart) Moet ik de ondergrond eerst behandelen met grondverf of iets anders??
Graag hoor ik van jullie..
Gr,
Rashid
(ps eerste foto's komen zo spoedig mogelijk)