Ik ben ook net begonnen met opnemen, en ik gebruik daarvoor Reaper. Mijn bassist gebruikt al langer Reaper, dus dat is wel gemakkelijk. Daarnaast heeft Reaper weinig installatieruimte nodig, wat wel handig is op mijn laptop.
Echt een review kan ik niet schrijven want dit is het eerste programma waar ik mee werk. Tot nu toe ben ik als beginner in ieder geval zeer tevreden. Ik had geen moeite om ermee aan de slag te gaan. En er zijn genoeg plug-ins ingebouwd en daarnaast zou het heel gemakkelijk moeten zijn externe plug-ins als EQ en Reverb toe te voegen (zelf niet geprobeerd, (nog) geen behoefte aan).
Als ik wil weten hoe iets werkt typ ik het, in het Engels, in bij Google met "reaper" erachter en dan zijn er altijd meerdere oplossingen beschikbaar.
Ook in de wereld van afmixen ben ik nieuw, hoewel ik het behoorlijk interessant vind. Ik stuitte laatst op Homerecording.be op de 'EQ Cheatsheet', een handig overzicht van frequentiegebieden en waar ze invloed op hebben, zowel van instrumenten afzonderlijk als voor de totale mix. Er staat veel informatie in, maar ik vond het als beginnen nog wat onoverzichtelijk. E.e.a stond dwars door elkaar gepost, dus ik ben zo vrij geweest alles netjes te organiseren. Alle credits gaan uiteraard naar de originele auteur!
EQ Cheat sheet